فلسفه و اندیشه متعلق به همه كشورهاست علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ در گنجشایگان گفت: در برخی كشورها این نوع اندیشهها از میان نرفته اما در سرزمینی نظیر ایران بخش عمده آن به دلیل تحولات ایجاد شده از بین رفته است. >18 روز پیش
تولیدكاغذ از دستاوردهای تمدنی است علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ در برنامه گنجشایگان گفت: تاریخ گستردگی خطوط و تنوع ادبیات نوشتاری در دوره ساسانی آموزش را متنوع كرد. >30 روز پیش
آموزش در ایران دوره اسلام علی طهرانبند پژوهشگرتاریخ میگوید: از آنجا كه دین اسلام به آموزش و سواد و دانش تاكید فراوانی داشته است، مسلمانان از مجموعه دستاوردهای تمدنهای ایران باستان و روم استفاده كردند. >2 ماه پیش
ایرانیان در حوزه اداری خلاق و مبتكر بودند علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ در برنامه گنج شایگان گفت: گوناگونی طبقات اجتماعی وظایفی را بر دوش آموزگاران؛ برای مدیریت اداره كشور گذاشت. >2 ماه پیش
تجارت و اقتصاد در تعاملات ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: بخشی از قوانین اخذ شده در دوره هخامنشیان ناشی از تاثیر ایرانیان با دیگر كشورها بوده است. >5 ماه پیش
افسانهها در ساختار آموزشی ایرانباستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید:در دوران باستان آموزگاران با بهرهگیری از افسانهها مفاهیمی چون عشق ،ورزش، راستی و درستی، جامعهشناسی را به دانشآموزان منتفل میكردند. >5 ماه پیش
آموزش و پرورش در ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر سازمان آموزش و پرورش گفت: دوران ایران باستان یكسان نبوده و بر حسب زمان و مكان و موقعیتهای ایجاد شده توسط حاكمیتها دچار تغییر شده است. >7 ماه پیش
شكلگیری اجتماعات انسانی در فلات ایران علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید: با سكنیگزیدن مردم در مناطقی چون حوالی دریاچه هامون؛ رودخانه هیرمند و مناطق مركزی ایران انسان به كشاورزی رویآورد. >7 ماه پیش
مبنای آموزش در دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنج شایگان گفت: در دوره اسلام آموزش بر مبنای اخلاق اسلامی بوده كه احادیث نبوی و قرآن الگوهای مناسب تربیتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد. >7 ماه پیش
جایگاه آموزش و علم در ایران علی طهرانبد كارشناس و پژوهشگر معاصر گفت: بخش عمدهای از مبانی ساختار و سازمان آموزشی در دوره اسلامی وابسته به سازماندهی آموزش دوره باستان است. >8 ماه پیش
گنجشایگان از ویژگیهای اسب درهشوری گفت گودرز هوشمند تاریخدان در این باره میگوید: قشقاییان در جبههها اگر این اسبها را نداشتند پیروزی چندانی را به دست نمیآورند. >8 ماه پیش
ساختار آموزشی ایران در دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخمعاصر در این باره میگوید: ایرانیان در دوره ایران باستان دارای ساختار آموزشی مناسبی بوده است؛ از دوره ورود اسلام آموزش شكل گستردهتری به خود میگیرد. >9 ماه پیش
ارتباط كشفیات انسان با اساطیر علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر ایران میگوید: ایران باستان، آتش را كه مهمترین تحول از عصر غارنشینی تا دوره شكار می دانستند به شخصیتی به نام منوچهر نسبت دادهاند. >9 ماه پیش
اوستا كهنترین متون دینی ایران علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر گفت: نگرش خاص ایرانیان باستان را میتوان بخشی از كتاب اوستا (وندیداد، یسنا، گاتها و یسنا) مشاهده كرد. >11 ماه پیش
فرهنگ ایرانی مبتنی بر راستی و درستی است علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر می گوید: هدف آموزش در ایران رساندن جامعه به غایت و كمال انسانی بوده است. >1 سال پیش
فلسفه نوافلاطونی مبنایی برای خردورزی و عقلانیت علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: دوره ساسانی از جهت فعالیتهای علمی و فرهنگی یكی از مهم ترین دوره های تاریخی است و مجموعه جندی شاپور در این دوره شكل میگیرد. >1 سال پیش
موانع علم اندوزی در اوائل دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید: تسلط حكومت بنی امیه از دمشق تا خراسان بزرگ فرصت فرهنگسازی را از كشور گرفت. >1 سال پیش
گنج شایگان از نهضت بزرگ ترجمه در ایران گفت دكتر علی طهران بند كارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در عصر انوشیروان رشد علوم و فرهنگ موجب تحول در ساختاری آموزشی ایران می شود. >2 سال پیش
تلفیق آموزش های كهن و نوین در دوران اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در دوران اسلامی مسلمانان به آموزه های جدید گرایش زیادی داشتند و برای دانستن بیشتر آثار و نظریات گذشتگان را پس نمی زدند. >2 سال پیش
گنج شایگان از كتاب قابوس نامه گفت قابوس بن وشمگیر در كتاب خود تا اندازه ای از مقام و جایگاه و قدرت خویش فاصله می گیرد و با روشنگری و موشكافی و از دیدگاه متفاوت با فرزند خود سخن می گوید. >2 سال پیش
آموزش در ایران قدمتی بیش از هزار سال دارد تهرانبند كارشناس می گوید: برای اولین بار در دوره هخامشیان سازو كار نظام آموزشی كشور ساختار هدفمندی را در پیش می گیرد. >2 سال پیش