سودای تو زبان شعر بسیار قدیمی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: مصرع اول بیت نخست ترانه سودای تو وزن خوبی ندارد و ترانهسرا با كشیدن كلمه نشستی سعی كرده این مشكل دیده نشود. >1 ماه پیش
بابدلمی روی میز نقدآهنگ خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: بابدلمی اثری با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی و ترانهای از پدارم پاریزی است. >3 ماه پیش
موسیقی كلام زیبایی خاصی به غزل داده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: مست عشق آهنگی با صدای علیرضا قربانی؛ اشعاری از مولانا و آهنگسازی حسام ناصری است. >6 ماه پیش
«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ شاعر این ترانه اگر می گفت «می تونیم به آسمون پل بزنیم رو سر ستاره ها گل بزنیم» استفاده میكرد؛ شعر صورت زیباتری پیدا می كرد. >10 ماه پیش
خواننده «جاده یكطرفه» صدایی شبیه احسان خواجه امیری دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش اول استفاده از اصطلاح رایج نگاتو بردار ازم؛ حرفی نمونده دیگه و استفاده درست و مناسب از واژه های تضاد بین نباید بگی و داره میگه از نقاظ قوت این ترانه است. >10 ماه پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بنداول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است. >11 ماه پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است. >11 ماه پیش
یكدستی در ترانه رعایت نشده است مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: ملودی و شعر پرسه امتداد كارهای پیشین این خواننده است و كلمات در این ترانه واضح شنیده نمی شود. >12 ماه پیش
«خاطره سازها» تنظیم و آهنگسازی چندان خوبی ندارد حسن مهدی اعتباری خواننده؛ آهنگساز و معلم آواز گفت: قطعه موسیقی «خاطره سازها» سطح كار بالایی ندارد و خوانندگان این اثر نیز تسلطی بر كار ندارند. >12 ماه پیش
مخاطب می تواند با ترانه «هزار كار نكرده هزار كاش و اگر» همذات پنداری كند حسن مهدی اعتباری آهنگساز گفت: آهنگساز این ترانه اگر با تجربه بود می توانست با بهره گیری مناسب از این قالب شعری، كسانی كه آوازهای ایرانی را گوشش نمی كنند به شنیدن اثر ترغیب كند >1 سال پیش
در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تكرار كلمه اگه تو نبودی در سه بیت اول پویایی را از ترانه سرا گرفته و فضای شعر را در همان تصویر خیال اگه تو نبودی محدود كرده است. >1 سال پیش
دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به غیر از دو واژه، شعری و شاعری؛ شاعر قطعه معراج در بیت اول از كلمات درست و خوبی استفاده كرده است. >1 سال پیش
استفاده از ضمیرهای مختلف در یك بیت به زیبایی كار لطمه زده است «حسن مهدی اعتباری» مدرس آواز ایرانی گفت: مصرع آخر بیت اول ترانه با تحریر بسیار زیبایی اجرا شده، همچنین در بیت سوم كلمه«حوالی» و «یك باره خالی» تحریر خوبی داشته است. >1 سال پیش
در صدای امیر تاجیك یكرنگی وجود دارد «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد ادبی گفت: تشبیه آدم ها به معما با توجه به پیچیدگی های شخصیت انسان تصویر موفق و رسایی است و در پس از این تصویر اندیشه عمیقی در عین سادگی نهفته است. >1 سال پیش
در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در نقد ترانه «سقف» گفت: به نظر می رسد شاعر در بیت دوم با توجه به كلماتی كه به كار برده است می خواهد معشوق را كم ارزش جلوه دهد. >1 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است. >1 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است. >1 سال پیش
ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: هدف، تولید قطعه ای غمگین با گلایه از عشق و معشوق بوده است؛ صدای خواننده آنقدر كامل و تاثیرگذار است كه در هر ملودی شنیده می شود. >1 سال پیش
شاعر ترانه جاذبه از كلمات ساده و دم دسنی استفاده كرده است خلیل شفیعی گفت: دو بیت آغازین ترانه «جاذبه» به لحاظ مفهوم، موسیقی و اندیشه و احساس حرف خاصی برای گفتن ندارد. >1 سال پیش
«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: «مهر علی و زهرا» به دلیل سادگی، وجود تصاویر و دلنشین بودن جزو ترانه های خوب است. >1 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند. >1 سال پیش
در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: كمترین انتظار شنونده و مخاطب از یك قطعه موسیقیایی، شنیدن اثری است كه ترانه آن ماندگار است. >1 سال پیش
گرشا رضایی صدای پخته ای دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقدگفت: ترانه سرا این قطعه با خلاقیت خود میان بركه دور افتاده در دل یك بیشه و ماهی ارتباط ایجاد كرده و روایتی را رقم زده، این روایت تا پایان قطعه همراه ترانه است. >1 سال پیش
شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: شعر و ترانه «بهار بهار» دارای مطلع خوب، تركیبات و تصویرهای خیال متعدد است. >1 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد. >1 سال پیش
استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ شعری كه برای این قطعه استفاده شده منتخبی از یك غزل است. >1 سال پیش
آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است مجید صالحی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «مدارا»، رعایت قافیه های درونی و استفاده درست از قافیه ها نیز سبب شیرین كلام شده است. >1 سال پیش
در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت:در بند اول متن ترانه شب دریا موسیقی درونی حرف شین در كلمات عشق، نمیشه، قشنگی و نوشت، به خوبی به كار رفته است. این موسیقی درونی در بند بعدی متن ترانه در واژگانی چون بهش و بهشت ادامه می یابد. >1 سال پیش
ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: محمدرضا چراغعلی در تنظیم سازهای زنده و دیجیتال هنرمند بسیار توانمند است و اهنگسازی او بوی موسیقی درست را میدهد >1 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >1 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >1 سال پیش
مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است محمد مهدی اعتباری خواننده و معلم آواز گفت: مازیار جزو خوانندگان خوب ایرانی كه صدای باریتن دارد اینكه مردم ایران صداهایی كه اوج دارند را می پسندند یك فرهنگ اشتباه است. >1 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند. >1 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است. >1 سال پیش
«مجید صالحی» شاعر و منتقد: ترانه «مسری» برای شنونده نوعی سردرگمی به وجود می آورد وحید طاهر خانی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: قطعه موسیقی «مسری» به نسبت زمان تولیدش میكس قابل قبولی دارد. >1 سال پیش
رضا فانی آهنگساز: تك آهنگ «باور نمی كنی»، خیلی تكنیكال (حرفه ای) نیست «مجید صالحی» شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ ترانه «باور نمی كنی» روی آهنگ كار نوشته شده، وزن شعر در بخش های این ترانه تغییر می یابد. >1 سال پیش
ترانه «سلام آخر» هیچگونه ضعف ادبی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد «سلام آخر» با 20 تركیب و ایماژ خلاقانه به همراه مضمون های دلنشین، واژه آرایی های لطیف، تناسب های ادبی ماهرانه و فضاسازی موفق نمونه بسیار موفق و منحصر به فرد در ترانه های معاصر است. >2 سال پیش
ملودی به فیلم های انیمشینی نزدیك است «مرتضی غلامی» آهنگساز و معلم آواز گفت: «فانوس دریایی» فراز و فرود زیادی ندارد و قطعه سختی برای خواندن نیست. >2 سال پیش
واژه ها در ترانه «پیراهن بی تاب» تا پایان غزل پیوستگی خوبی دارند مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: در آهنگسازی، ملودی سوار شعر نشده و تلفیق ها به خوبی درنیامده است و شعر بر روی اكوردهایی ساده و تكراری به شكلی رندم خوانده شده است. >2 سال پیش
خلق «ماه من» از شعر استاد محمد علی بهمنی آغاز می گردد علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی گفت: در موسیقی اثر «ماه من» ردپایی از آهنگسازان قدیمی شنیده می شود. >2 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان «مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است. >2 سال پیش
مرتضی غلامی «فیروزه» تنظیم خوبی نداشته است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه؛ تكرار كلمه «نگام میكنی» و «نكات می كنم» و استفاده نابجا از واژه «واو»؛ به زیبایی كار، چینش كلمات و موسیقی لطمه وارد كرده است. >2 سال پیش
رضا فانی معلم آواز:ملودی عصر پاییزی اجازه قدرت نمایی را از خواننده گرفته است «علیرضا امینی» پژوهشگر موسیقی گفت: قطعه «عصر پاییزی» حتی اگر به نظر كارشناسان ایراد آهنگسازی داشته باشد اما توانسته رضایت مخاطب جوان خود را با خود همراه سازد. >2 سال پیش
مخاطب ادبیات موجود در ترانه «دیوانه من» را می پذیرد «علیرضا امینی» كارشناس و پژوهشگر موسیقی گفت: صدا و اجرای «فریدون فروغی» به همراه بیان ساده این ترانه و تخصصی كه «تورج شعبانخانی» در خلق و ساخت ملودی ها داشته؛ توانسته در پرورش احساس مخاطب بسیار دقیق و آرام عمل كند. >2 سال پیش
در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «گل» روی ملودی نوشته شده و در هیچ یك از مصرع ها و ابیات وزن كار درست رعایت نگردیده است. >2 سال پیش
ترانه لامینور قالب مشخصی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا قطعه «لامینور» برای هر بند شیوه متفاوتی را به كار برده است، شیوه ای كه از هیچ منطق هماهنگی پیروی نمی كند. >2 سال پیش
در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود مجیدصالحی گفت: مهرزاد امیرخانی ترانه سرای اثر «كاش می شد» خیلی از كلمات را با رندی كامل آورده است. >2 سال پیش
ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «بی گناه» به لحاظ وزن و زبان از تنوع خوبی بهره مند است و با موسیقی اثر نیز تطبیقی خوبی دارد. >2 سال پیش