بابدلمی روی میز نقدآهنگ خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: بابدلمی اثری با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی و ترانهای از پدارم پاریزی است. >2 ماه پیش
گلوبند در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا با اشراف كامل بر فرهنگ جنوب و استفاده از تركیبها و واژگانی چون چشم و دلم روشن، گلوبند، رقص ماه و كارون و تسلط بر موسیقی درونی ترانه، اثر ماندگاری را خلق كرده است. >5 ماه پیش
به جز پرچمم از تنم چه مانده؛ حماسی نیست خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ در ترانه «من ایرانیام»، قوانین حماسی آنطور كه باید رعایت نشده است. >6 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: پاقدم در عین زیبایی فراز و فرود ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ هنر گفت: در بند اول این ترانه واژگان «تورفتی» و «تو» حشو است و منو لرزوند و قلبمو لرزوند نیز یك معنی را میدهند. >7 ماه پیش
گل آفتابگردون همچنان بوی تازگی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه گل آفتابگردون توانسته تصویر خیال واحد را به مخاطب انتقال دهد. >7 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: «بگو به باران» تنظیم بسیار زیبایی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: متن ترانه بگو به باران ساختار نیمایی شعر استاد كدكنی را به هم ریخته است. >8 ماه پیش
«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ شاعر این ترانه اگر می گفت «می تونیم به آسمون پل بزنیم رو سر ستاره ها گل بزنیم» استفاده میكرد؛ شعر صورت زیباتری پیدا می كرد. >9 ماه پیش
گرشا رضایی رنگ صدای خوبی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش ابتدایی شعر استفاده بیش از حد از ضمیرها و حروف به قدرت ادبی شعر لطمه زده است. >9 ماه پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است. >10 ماه پیش
یكدستی در ترانه رعایت نشده است مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: ملودی و شعر پرسه امتداد كارهای پیشین این خواننده است و كلمات در این ترانه واضح شنیده نمی شود. >11 ماه پیش
در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تكرار كلمه اگه تو نبودی در سه بیت اول پویایی را از ترانه سرا گرفته و فضای شعر را در همان تصویر خیال اگه تو نبودی محدود كرده است. >12 ماه پیش
دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به غیر از دو واژه، شعری و شاعری؛ شاعر قطعه معراج در بیت اول از كلمات درست و خوبی استفاده كرده است. >1 سال پیش
میان موضوع نویسی و ترانه و شعر تفاوت وجود دارد مرتضی لطفی خواننده و آهنگساز و معلم آواز گفت: اینكه یك آهنگساز، ترانه و ملودی كار را خود به تنهایی انجام دهد كار سختی است و انجام این كار نیاز به تجربه فراوان دارد. >1 سال پیش
در ترانه باید بودن شاعر به دنبال بازی با واژگان بوده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه، التزام شاعر به واژه آرایی با حرف ب و بازی واژگانی با باید و باش، واژه بایدَ را تولید كرده است كه كاربرد چندانی در زبان عامیانه ندارد. >1 سال پیش
در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در نقد ترانه «سقف» گفت: به نظر می رسد شاعر در بیت دوم با توجه به كلماتی كه به كار برده است می خواهد معشوق را كم ارزش جلوه دهد. >1 سال پیش
در زبان فارسی جاده پهن كردن مفهومی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد درباره ترانه «جاده» گفت: چهار بیت اول این ترانه پر از كاستی و اشكال در قافیه و عدم ارتباط معنایی است. >1 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است. >1 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است. >1 سال پیش
ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: هدف، تولید قطعه ای غمگین با گلایه از عشق و معشوق بوده است؛ صدای خواننده آنقدر كامل و تاثیرگذار است كه در هر ملودی شنیده می شود. >1 سال پیش
شاعر ترانه جاذبه از كلمات ساده و دم دسنی استفاده كرده است خلیل شفیعی گفت: دو بیت آغازین ترانه «جاذبه» به لحاظ مفهوم، موسیقی و اندیشه و احساس حرف خاصی برای گفتن ندارد. >1 سال پیش
«دم زندگی گرم» دارای تصویر خیال خوبی است «دم زندگی گرم» تك آهنگی با صدای «محمد متعمدی»، شعر و آهنگسازی از «مسعود سخاوت دوست» و ملودی «محمد مهدی سیار» است. >1 سال پیش
«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: «مهر علی و زهرا» به دلیل سادگی، وجود تصاویر و دلنشین بودن جزو ترانه های خوب است. >1 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند. >1 سال پیش
در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: كمترین انتظار شنونده و مخاطب از یك قطعه موسیقیایی، شنیدن اثری است كه ترانه آن ماندگار است. >1 سال پیش
گرشا رضایی صدای پخته ای دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقدگفت: ترانه سرا این قطعه با خلاقیت خود میان بركه دور افتاده در دل یك بیشه و ماهی ارتباط ایجاد كرده و روایتی را رقم زده، این روایت تا پایان قطعه همراه ترانه است. >1 سال پیش
شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: شعر و ترانه «بهار بهار» دارای مطلع خوب، تركیبات و تصویرهای خیال متعدد است. >1 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد. >1 سال پیش
استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ شعری كه برای این قطعه استفاده شده منتخبی از یك غزل است. >1 سال پیش
ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: محمدرضا چراغعلی در تنظیم سازهای زنده و دیجیتال هنرمند بسیار توانمند است و اهنگسازی او بوی موسیقی درست را میدهد >1 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >1 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >1 سال پیش
مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است محمد مهدی اعتباری خواننده و معلم آواز گفت: مازیار جزو خوانندگان خوب ایرانی كه صدای باریتن دارد اینكه مردم ایران صداهایی كه اوج دارند را می پسندند یك فرهنگ اشتباه است. >1 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند. >1 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است. >1 سال پیش
ملودی به فیلم های انیمشینی نزدیك است «مرتضی غلامی» آهنگساز و معلم آواز گفت: «فانوس دریایی» فراز و فرود زیادی ندارد و قطعه سختی برای خواندن نیست. >2 سال پیش
آهنگ «واست میمیرم» اوج زیبایی دارد مرتضی لطفی آهنگساز و معلم آواز گفت: در این اثر برای اولین بار از سه خواننده استفاده شده؛ این اقدام جذابیت خاصی به كار داده است. >2 سال پیش
واژه ها در ترانه «پیراهن بی تاب» تا پایان غزل پیوستگی خوبی دارند مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: در آهنگسازی، ملودی سوار شعر نشده و تلفیق ها به خوبی درنیامده است و شعر بر روی اكوردهایی ساده و تكراری به شكلی رندم خوانده شده است. >2 سال پیش
خلق «ماه من» از شعر استاد محمد علی بهمنی آغاز می گردد علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی گفت: در موسیقی اثر «ماه من» ردپایی از آهنگسازان قدیمی شنیده می شود. >2 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان «مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است. >2 سال پیش
قطعه آهنگ «تو را دوست دارم» اثر فاخر و دلنشین است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: هر چند ترانه و موسیقی «تو را دوست دارم» بسیار زیبا و دلنشین است اما در جزئیات كاستی هایی دارد. >2 سال پیش
در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «گل» روی ملودی نوشته شده و در هیچ یك از مصرع ها و ابیات وزن كار درست رعایت نگردیده است. >2 سال پیش
ترانه لامینور قالب مشخصی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا قطعه «لامینور» برای هر بند شیوه متفاوتی را به كار برده است، شیوه ای كه از هیچ منطق هماهنگی پیروی نمی كند. >2 سال پیش
در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود مجیدصالحی گفت: مهرزاد امیرخانی ترانه سرای اثر «كاش می شد» خیلی از كلمات را با رندی كامل آورده است. >2 سال پیش
ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «بی گناه» به لحاظ وزن و زبان از تنوع خوبی بهره مند است و با موسیقی اثر نیز تطبیقی خوبی دارد. >2 سال پیش
«چه حیف»، نمونه خوبی از روایت های عاشقانه است اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «چه حیف»، حرف ها به شكل جزئی، شخصی و مصداقی بیان شده است. >2 سال پیش
ترانه سرا، در سروده های خود از قدرت تخیل استفاده كند خلیل شفیعی شاعر و ترانه سرا گفت: اندیشه و تخیل به شعر و ترانه ارزش ادبی می دهد، این ویژگی در ترانه های امروز به ندرت دیده می شود. >2 سال پیش
هر اظهار نظری، نقد محسوب نمی شود امید نعمتی خواننده ترانه «آخرین دوست» گفت: كسی كه می خواهد اثر هنری را نقد كند لازم است در دانشگاه حداقل دو واحد نقد اثر ادبی خوانده باشد. >2 سال پیش
ترانه «نجلا» لحن باور پذیری دارد «اسماعیل امینی» شاعر و منتقد گفت: در ترانه «نجلا» شاعر از تكه كلام ها و اصطلاحات به درستی استفاده كرده است. >2 سال پیش