موسیقی در نمایش باید تصویری باشد علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی میگوید: كارگردانهای حوزه نمایش برای استفاده از آثار موسیقیایی در كارهای خود باید توانایی خلق داستان در این حوزه را نیز داشته باشند. >22 روز پیش
كتابی درباره نارضایتیهای شغلی «كتاب دیگر پنیر نمیخواهم» درباره دنبال كردن رویاهای شماست،در برنامه تالار آینه از این كتاب بیشتر بشنوید. >1 ماه پیش
داستان كربلا با روایتگری شیطان مخاطب، با خواندن «در كنار او فقط تو بودهای» نقش شیطان را در پیشبرد سپاه ظلمت بهتر درك میكند. >3 ماه پیش
جذابیت و هیجان در برنامههای آواز محور علیرضا امینی پژوهشگر و كارشناس موسیقی در برنامه عندلیب گفت: در برنامههای آواز محور اگر جذابیتو هیجان پلهپله درست انجام شود مخاطب تا پایان همراه آن برنامه خواهد بود. >3 ماه پیش
دهقان فصیح پارسیزاد از حال عرب چنین كند یاد خواندن پنچگنج نظامیگنجوی كتاب خواندنی است كه به مخاطب لذت فراوان میبخشد. >3 ماه پیش
شب تاریك و ره باریك و من مست قدح از دست ما افتاد و نشكست مسعود محمدیان میگوید: شعر باور بسیاری از مفاهیم را برای مخاطب ملموستر میكند. >3 ماه پیش
از رفع تبعیضهای ساختاری تا ترویج فضای لطیف مادرانه در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رادیو ایران در برنامه پاستور شماره 14 مناظره ای را میان نمایندگان نامزدها برپا كرده است. >5 ماه پیش
در جهان لاغر برخی كلمات به خوبی ادا نشده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرای این قطعه نتوانسته مفاهیم به شكلی درست به مخاطب منتقل كند؛ در این ترانه میان روی دست خوابیدن و تماشای جهان لاغر ارتباط مفهومی وجود ندارد. >6 ماه پیش
گل آفتابگردون همچنان بوی تازگی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه گل آفتابگردون توانسته تصویر خیال واحد را به مخاطب انتقال دهد. >8 ماه پیش
لبخنددرمانی در تالارآینه لبخند درمانی برای بهبود زندگی اطلاعات ارزشمندی به مخاطب میدهد و خواننده متوجه لبخند این حلقهگمشده میكند. >8 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: «بگو به باران» تنظیم بسیار زیبایی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: متن ترانه بگو به باران ساختار نیمایی شعر استاد كدكنی را به هم ریخته است. >9 ماه پیش
وطن پرستی گرایش نمی شناسد میلاد كیمرام گفت: نسل جوان ایران نسلی بسیار باهوش هستند انها باید هویت و تاریخ خود را بداند. >9 ماه پیش
دیوان غزلیات حافظ، وزن را به مخاطب می فهماند خلیل خطیب رهبر استاد دانشگاه تهران 40 سال از عمر خود را صرف وقف آموزش زبان فارسی كرده است. >9 ماه پیش
پیام بازرگانی در زمانهای طلایی پخش می شود علی بخشیزاده معاون صدا گفت: ویژگیهای نهفته در پیامهای بازرگانی به رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی كمك زیادی می كند. >10 ماه پیش
استفاده از زبان مردم كار بسیار حساسی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرای این قطعه از واژگان مخاطب پسند و مردمی استفاده كرده اما بكارگیری این كلمات موفقیتی در كارش ایجاد نكرده است. >10 ماه پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است. >11 ماه پیش
مخاطب می تواند با ترانه «هزار كار نكرده هزار كاش و اگر» همذات پنداری كند حسن مهدی اعتباری آهنگساز گفت: آهنگساز این ترانه اگر با تجربه بود می توانست با بهره گیری مناسب از این قالب شعری، كسانی كه آوازهای ایرانی را گوشش نمی كنند به شنیدن اثر ترغیب كند >1 سال پیش
برای برخی از كارگردانان ایجاد نفرت در مخاطب دیگر اهمیتی ندارد سید مرتضی حسینی روزنامه نگار و كارشناس سینما گفت: چه مخالف او باشیم و چه موافق، بهروز افخمی در زمره كارگردان هایی است كه در سینما حرف برای گفتن دارد حیف است كه او درگیر این حاشیه ها شود. >1 سال پیش
همه هنرمند نمی شوند عزت اله انتظامی آقای بازیگر گفت: بازیگران با صرف داشتن زیبایی نمی توانند به موفقیت دست یابند آنها باید طوری در آثار هنری ظاهر شوند كه شخص مخاطب او را باور كند. >1 سال پیش
«افسانه بناسان» به دلیل داشتن روایتی متفاوت خلاقیت بیشتری را می طلبید زینب احمدزاده نویسنده گفت: در كنار همه جنگ هایی كه وجود داشته؛ انسان هایی بوده اند كه با بهره گیری از آن موقعیت سخت، توانسته اند قلب بلورینی كه خداوند در وجودشان گذاشته را متبلور كنند. >1 سال پیش
سواد رسانه ای به فرد قدرت تحلیل و تجزیه انواع پیام را می دهد حمید ضیایی پرور مدرس دانشگاه و پژوهشگر گفت: فردی كه دارای سواد رسانه ای است استفاده های درستی از قابلیت های گوشی همراه خود دارد. >1 سال پیش
مخاطب در نمایشنامه «اولئانا» با پایانی باز روبرو است جذاب ترین بخش نمایشنامه «اولئانا» پایان بحث انگیز و غیر قطعی نمایشنامه است، اینكه كدامیك پیروز می شود و كدام یك محق است. >1 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است. >1 سال پیش
به حضور پیشكسوتان در رادیو افتخار می كنیم دكتر مهدی آذر مكان مدیر رادیو ایران گفت: بزرگداشت چهره های زحمتكش رادیو می تواند برای جوان ترها كه اكنون وارد فضای رادیو و برنامه سازی شدند به عنوان الگو مطرح گردد. >1 سال پیش
زنده یاد عزت الله انتظامی: در انتخاب فعالیت های هنری وسواس و دقت زیادی داشته ام چهره ماندگار سینمای ایران گفت: در كنار فیلم سینمایی «گاو» ساخته «داریوش مهرجویی» كه همیشه در ذهن و یاد مخاطب ماندنی ست، سریال تلویزیونی«هزار دستان» ساخته «علی حاتمی» نیز اثری فراموش نشدنی است. >1 سال پیش
در نخستین تولیدات آثار سینمایی؛ خنده حضوری جدی داشت «جبار آذین» كارشناس و منتقد سینما گفت: استقبال مخاطب از آثار كمدی سبب ظهور كمدین بزرگ جهان سینما شده است. >1 سال پیش
در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: كمترین انتظار شنونده و مخاطب از یك قطعه موسیقیایی، شنیدن اثری است كه ترانه آن ماندگار است. >1 سال پیش
دوری گزینی محض از مخاطبان انبوه؛ خطر جدی برای سینما شهاب شهرزاد كارشناس و منتقد سینما گفت: فاصله گیری مخاطب انبوه از سینما یكی از مهم ترین معضلاتی است كه باید از سوی كارشناسان مورد توجه قرار گیرد. >1 سال پیش
شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: شعر و ترانه «بهار بهار» دارای مطلع خوب، تركیبات و تصویرهای خیال متعدد است. >1 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد. >1 سال پیش
گویندگان برای پیشرفت كار از یكدیگر تقلید نكنند مسعود اسكویی مجری قدیمی رادیو گفت: اهالی رادیو برای بهبود روند كار خود نیاز به مطالعه دارند مطالعه در بالا بردن سطح كیفی برنامه ها و افزایش میزان مخاطب نقش مهم و بسزایی دارد. >1 سال پیش
عشق من به رادیو، هرگز مرا از این رسانه گرم دور نكرد فرهنگ جولایی تهیه كننده قدیمی و خوش سابقه رادیو گفت: عشق و علاقه ام به رادیو و داشتن همكاران خوب در كار باعث شد برنامه های ساخته شده با استقبال خوب مخاطب همراه شود. >1 سال پیش
آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است مجید صالحی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «مدارا»، رعایت قافیه های درونی و استفاده درست از قافیه ها نیز سبب شیرین كلام شده است. >1 سال پیش
در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت:در بند اول متن ترانه شب دریا موسیقی درونی حرف شین در كلمات عشق، نمیشه، قشنگی و نوشت، به خوبی به كار رفته است. این موسیقی درونی در بند بعدی متن ترانه در واژگانی چون بهش و بهشت ادامه می یابد. >1 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >1 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >1 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند. >1 سال پیش
كتاب «گردنبند» اثری كه با استقبال زیاد مخاطبان همراه بود داستان «گردبند» نخست در روزنامه و سپس در مجموعه داستان « قصه های شب و روز» منتشر شد. >1 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است. >1 سال پیش
آهنگ «واست میمیرم» اوج زیبایی دارد مرتضی لطفی آهنگساز و معلم آواز گفت: در این اثر برای اولین بار از سه خواننده استفاده شده؛ این اقدام جذابیت خاصی به كار داده است. >2 سال پیش
واژه ها در ترانه «پیراهن بی تاب» تا پایان غزل پیوستگی خوبی دارند مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: در آهنگسازی، ملودی سوار شعر نشده و تلفیق ها به خوبی درنیامده است و شعر بر روی اكوردهایی ساده و تكراری به شكلی رندم خوانده شده است. >2 سال پیش
رضا فانی معلم آواز:ملودی عصر پاییزی اجازه قدرت نمایی را از خواننده گرفته است «علیرضا امینی» پژوهشگر موسیقی گفت: قطعه «عصر پاییزی» حتی اگر به نظر كارشناسان ایراد آهنگسازی داشته باشد اما توانسته رضایت مخاطب جوان خود را با خود همراه سازد. >2 سال پیش
مخاطب ادبیات موجود در ترانه «دیوانه من» را می پذیرد «علیرضا امینی» كارشناس و پژوهشگر موسیقی گفت: صدا و اجرای «فریدون فروغی» به همراه بیان ساده این ترانه و تخصصی كه «تورج شعبانخانی» در خلق و ساخت ملودی ها داشته؛ توانسته در پرورش احساس مخاطب بسیار دقیق و آرام عمل كند. >2 سال پیش
قطعه آهنگ «تو را دوست دارم» اثر فاخر و دلنشین است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: هر چند ترانه و موسیقی «تو را دوست دارم» بسیار زیبا و دلنشین است اما در جزئیات كاستی هایی دارد. >2 سال پیش
«روی پاهای خودم» اثری از «ایمی پردی» در «تالار آینه» «ایمی پردی» در كتاب خود (روی پاهای خودم) از مخاطب می خواهد زندگی را تمام و كمال، زندگی كند چرا كه توانایی انسان بسیار فراتر از چیزیست كه تصور می كند. >2 سال پیش
در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «گل» روی ملودی نوشته شده و در هیچ یك از مصرع ها و ابیات وزن كار درست رعایت نگردیده است. >2 سال پیش
«عشق» رمانی مسحوركننده از تونی موریسون در تالار آینه رویایی شجاعانه نویسنده با ماهیت عشق تسلط مقتدرانه عشق بر انسان همراه با شخصیت های داستانی غنی و صحنه های برجسته، مخاطب را به نگاهی نو فرا می خواند. >2 سال پیش
مخاطب عام، كلمات مورد استفاده در ترانه «اسمت چیه» را می پذیرد «مجید صالحی» شاعر و منتقد گفت: ترانه «اسمت چیه» به لحاظ ویژگی های زیباشناسانه نمره خوبی نمی گیرد اما هنگامی كه با موسیقی همراه می شود شكل و صورت خوبی پیدا می كند. >2 سال پیش