تلفیق موسیقی و نمایش روی میز عندلیب علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی میگوید: برخی صفحات موسیقی از درون نیاز خود را به نمایش فریاد میزنند. >27 روز پیش
كلایدرمن الگوی موفق اقتصادی در بازار موسیقی مهرتاش طالبی خواننده و فعال در زمینه بازاریابی هنری در برنامه عندلیب گفت: ریچارد كلایدرمن برای معرفی كارهای خود از هیچ منبع و مرجع تبلیغاتی چشمپوشی نكرد. >2 ماه پیش
نویسنده نامیرا به دنبال چرایی واقعه كوفه بوده است رمان نامیرا در دوره سوم جایزه ادبی جلال آلاحمد شایسته تقدیر شد و در چهارمین جشنواره كتاب دینوپژوهشهای برتر معرفی شد. >3 ماه پیش
جذابیت و هیجان در برنامههای آواز محور علیرضا امینی پژوهشگر و كارشناس موسیقی در برنامه عندلیب گفت: در برنامههای آواز محور اگر جذابیتو هیجان پلهپله درست انجام شود مخاطب تا پایان همراه آن برنامه خواهد بود. >3 ماه پیش
چشم اندازی از پلداستانی از فقر، عشق و امید چشم اندازی از پل جزو نمایشنامههای مدرن است و مضامینی مثل مسئولیتپذیری، عشق و انتقام و خیانت را در هم آمیخته است. >3 ماه پیش
آشنایی شمس و مولانا در ملت عشق ملت عشق با 500 بار تجدیدچاپ توانسته ركورد پرفروش ترین كتاب تاریخ تركیه را به دست آورد. >5 ماه پیش
پرویز یاحقی، استعدادی ناب بود علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی گفت:بسیاری از جوانان با شنیدن ساز ویلن استاد پرویز یاحقی، به نواختن این ساز علاقهمند شدند. >5 ماه پیش
دیوان غزلیات حافظ، وزن را به مخاطب می فهماند خلیل خطیب رهبر استاد دانشگاه تهران 40 سال از عمر خود را صرف وقف آموزش زبان فارسی كرده است. >9 ماه پیش
معادل سازی واژگان در «هزار واژه برای هنر» گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در طول 18 سال فعالیت خود نزدیك به 40 هزار واژه را در حوزه های مختلف علمی به تصویب رسانیده است. >10 ماه پیش
مخاطب در نمایشنامه «اولئانا» با پایانی باز روبرو است جذاب ترین بخش نمایشنامه «اولئانا» پایان بحث انگیز و غیر قطعی نمایشنامه است، اینكه كدامیك پیروز می شود و كدام یك محق است. >1 سال پیش
«زن زیادی» جلال آل احمد در «تالار آینه» «زن زیادی» یكی از مهمترین آثار جلال آل احمد است كه دیدگاه او را درباره خرافات و سنتهای غلط و همینطور زنان در جامعه سنتی مشخص كرده است. >1 سال پیش
«عمران صلاحی» شاعر و طنز پرداز ایرانی روی میز «تالار آینه» عمران صلاحی در انتخاب عناوین آثار، انتخاب اسم مستعار برای خود و تركیب آنها با یكدیگر تبحر و مهارت خاصی داشت او در طرح كتاب عملیات عمرانی از این تلفیق و تركیب به زیبایی استفاده كرده است. >1 سال پیش
كتاب «گردنبند» اثری كه با استقبال زیاد مخاطبان همراه بود داستان «گردبند» نخست در روزنامه و سپس در مجموعه داستان « قصه های شب و روز» منتشر شد. >1 سال پیش
بهتر است 24 اردیبهشت روز اركستر ملی نامگذاری شود «علیرضا امینی» آهنگساز، كارشناس و پژوهشگر موسیقی گفت: هنرستان های موسیقی به دلیل آنكه وابسته به نظام جامع و مدون آموزشی است و برای آن دغدغه كلان فرهنگی تعریف شده انتظار می رود به نسبت كلاس های آزاد، بهترین فارغ التحصیل را داشته باشد. >1 سال پیش
نگاهی به قطعه «ای عاشقان» اثری زیبا به آهنگسازی بابك بیات در قطعه موسیقی «ای عاشقان» تم های موسیقی همچنان موج می زند و اركستر و ساز بندی و تعریف شخصیت و هویت برای سازها هنوز رواج دارد. >2 سال پیش
«عشق» رمانی مسحوركننده از تونی موریسون در تالار آینه رویایی شجاعانه نویسنده با ماهیت عشق تسلط مقتدرانه عشق بر انسان همراه با شخصیت های داستانی غنی و صحنه های برجسته، مخاطب را به نگاهی نو فرا می خواند. >2 سال پیش
تالار آینه از نمایشنامه «كافه پولشری» گفت نمایشنامه «كافه پولشری» در عین پراكندگی، نرم نرم خطی روایی با موضوعی عاشقانه را شكل میدهند و گرمایی دراماتیك میآفرینند. >2 سال پیش
ابیات 2319 تا 2337 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 318 دفتر دوم، عقل جزئی قابلیت راهبری ندارد. >2 سال پیش
ابیات 2295 تا 2318 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 317 دفتر دوم، در مقابل نفس ایستادن ممكن نیست مگر به كمك خدا. >2 سال پیش
ابیات 2275 تا 2294 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 316 دفتر دوم، مشورت نفس خیله گر است و گاهی خود را ضعیف می نماید. >2 سال پیش
ابیات 2237 تا 2260 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 314 دفتر دوم، ادامه قصه بایزید و رفتن به كعبه. >2 سال پیش
انسان بودن یا حیوان بودن؛ كدامیك؟! در كتاب «لافكادیو، شیری كه جواب گلوله را با گلوله داد»، شخصیت اصلی داستان از دنیای حیوانات دل می كند و به اجتماع انسان ها می آید كه در ادامه به مشكلاتی برمی خورد. >2 سال پیش
ابیات 2217 تا 2236 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 313 دفتر دوم، رجعت به قصه مریض و عیادت پیامبر (ص). >2 سال پیش
ابیات 2198 تا 2216 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 312 دفتر دوم، ادامه قصه باغبان و آن سه مرد. >2 سال پیش
ابیات 2174 تا 2198 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 311 دفتر دوم، ادامه قصه بلغبان و صوفی و فقیه و علوی. >2 سال پیش
ابیات 2150 تا 2173 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 310 دفتر دوم، نادانان به عهد خود وفا نمی كنند، رفتن مصطفی به عیادت صحابی رنجور و بیان فایده عیادت. >2 سال پیش
ابیات 2131 تا 2149 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 309 دفتر دوم، نادانان به عهد خود وفا نمی كنند، رفتن مصطفی به عیادت صحابی رنجور و بیان فایده عیادت. >2 سال پیش
ابیات 2101 تا 2130 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 308 دفتر دوم، همجنسی و داستان سبب پریدن مرغی با مرغی كه هم جنس او نبود. >2 سال پیش
ابیات 2080 تا 2100 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 307 دفتر دوم، دوری بدی از خوبی دلیلی كافیست برای خوبی. >2 سال پیش
ابیات 2064 تا 2079 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 306 دفتر دوم، ترك گفتن آن ناصح بعد از مبالغه پند مغرور خرس را. >2 سال پیش
ابیات 2046 تا 2063 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 305 دفتر دوم، خدایان دروغین چه چیزی برای گفتن دارند. >2 سال پیش
ابیات 2025 تا 2045 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 304 دفتر دوم، گفتن موسی (ع) گوساله پرست را كه آن خیال اندیشی و حزم تو كجاست. >2 سال پیش
ابیات 2006 تا 2024 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 303 دفتر دوم، حكایت خرس و آن ابله كه به وفای او اعتماد كرده بود. >2 سال پیش
ابیات 1992 تا 2005 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 302 دفتر دوم، زاری و درخواست از خداوند یكی از راه های رسیدن به خداست. >2 سال پیش
ابیات 1975 تا 1991 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 301 دفتر دوم، دنیا بازی های مختلف دارد نه یك بازی، اگر یك بازی آن را می دانید هرگز مغرور نشوید، است. >2 سال پیش
ابیات 1957 تا 1974مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 300 دفتر دوم، ناله و زاری موجب رحمت حق است. >2 سال پیش
ابیات 1937 تا 1956مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 299 دفتر دوم، خصوصیات شیر مردان، عرضه كردن بیچارگی به درگاه حق. >2 سال پیش
ابیات 1921 تا 1936 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 298 دفتر دوم، قصه اعتماد كردن بر تملق و وفای خرس. >2 سال پیش
ابیات 1900 تا 1920 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 297 دفتر دوم، آگاهی از اسرار می تواند موجب هلاكت شود. >2 سال پیش
ابیات 1876 تا 1899 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 296 دفتر دوم، قصه رنجانیدن امیری خفته ای را كه مار در دهانش رفته بود. >2 سال پیش
ابیات 1819 تا 1837 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 292 دفتر دوم، پرسیدن موسی علیه السلام از حق تعالی سر غلبه ظالمان . >2 سال پیش
ابیات 1804 تا 1818 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 291 دفتر دوم، عبادات ما در حد ماست، نه خداوند و خداوند عبادات ناقص ما را بجهت لطف و كرم خودش قبول می كند. >2 سال پیش
ابیات 1787 تا 1803 مثنوی معنوی مثنوی معنوی، جلسه 290 دفتر دوم، بلندترین ستایش ها نیز ناقص و نارساست. >2 سال پیش