«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بنداول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است. >11 ماه پیش
در ترانه باید بودن شاعر به دنبال بازی با واژگان بوده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه، التزام شاعر به واژه آرایی با حرف ب و بازی واژگانی با باید و باش، واژه بایدَ را تولید كرده است كه كاربرد چندانی در زبان عامیانه ندارد. >1 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است. >1 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند. >1 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان «مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است. >2 سال پیش
در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود مجیدصالحی گفت: مهرزاد امیرخانی ترانه سرای اثر «كاش می شد» خیلی از كلمات را با رندی كامل آورده است. >2 سال پیش
ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «بی گناه» به لحاظ وزن و زبان از تنوع خوبی بهره مند است و با موسیقی اثر نیز تطبیقی خوبی دارد. >2 سال پیش
«بهار جان ها»، میزبان محمود حبیبی شد «محمود حبیبی» شاعر فارسی زبان ایرانی در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برنامه «بهار جان» را مهمان ترانه هایش كرد. >2 سال پیش
بیان مفاهیم عاطفی با استفاده از زبان نوشتاری؛ كار سختی است اسماعیل امینی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «زیباترین رویا» در بیان مفاهیم عاطفی از زبان نوشتاری استفاده كرده است. >2 سال پیش
ترانه «دوتا دل عاشق» انسجام معنایی سستی دارد «شهاب شهرزاد» كارشناس در نقد این اثر گفت: گاهی لغزش های زبانی شاعر را از زبان ترانه و شاعرانی دور می كند. >3 سال پیش
«گل بخودی» ترانه ای خلاقانه و مستقل است دكتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «گل بخودی» به زبان امروزمان بسیار نزدیك است و حرف های عاشقانه مصنوعی در آن دیده نمی شود. >3 سال پیش
ترانه «پناه آخر» زبان سالمی دارد اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: در ترانه پناه آخر پراكندگی وجود ندارد و این ترانه درباره یك موضوع صحبت می كند. >4 سال پیش
ترانه سرای قطعه «فریبكار» دقتی در سرودن ترانه نداشته است دكتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا در قطعه «فریبكار» از زبان نوشتاری به جای گفتاری استفاده كرده است. >4 سال پیش
ترانه صد سال تنهایی زبان ساده و روان دارد مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز در برنامه كافه هنر گفت: در قطعه «صد سال تنهایی»، اگرچه صدای خواننده خوب است اما به نظر می رسد خواننده رنگ و طنین صدای منحصر به فرد خود را پیدا نكرده است. >4 سال پیش