خواننده قصه سال لحن خوبی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ هنر گفت: در بیت نخست ترانه واژگان آبرومند و قشنگ هیچگاه قافیه نمیشوند. >3 ماه پیش
گلوبند در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا با اشراف كامل بر فرهنگ جنوب و استفاده از تركیبها و واژگانی چون چشم و دلم روشن، گلوبند، رقص ماه و كارون و تسلط بر موسیقی درونی ترانه، اثر ماندگاری را خلق كرده است. >11 ماه پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بنداول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است. >2 سال پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است. >2 سال پیش
در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تكرار كلمه اگه تو نبودی در سه بیت اول پویایی را از ترانه سرا گرفته و فضای شعر را در همان تصویر خیال اگه تو نبودی محدود كرده است. >2 سال پیش
دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به غیر از دو واژه، شعری و شاعری؛ شاعر قطعه معراج در بیت اول از كلمات درست و خوبی استفاده كرده است. >2 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است. >2 سال پیش
گرشا رضایی صدای پخته ای دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقدگفت: ترانه سرا این قطعه با خلاقیت خود میان بركه دور افتاده در دل یك بیشه و ماهی ارتباط ایجاد كرده و روایتی را رقم زده، این روایت تا پایان قطعه همراه ترانه است. >2 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >2 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >2 سال پیش
ملودی به فیلم های انیمشینی نزدیك است «مرتضی غلامی» آهنگساز و معلم آواز گفت: «فانوس دریایی» فراز و فرود زیادی ندارد و قطعه سختی برای خواندن نیست. >3 سال پیش
آهنگ «واست میمیرم» اوج زیبایی دارد مرتضی لطفی آهنگساز و معلم آواز گفت: در این اثر برای اولین بار از سه خواننده استفاده شده؛ این اقدام جذابیت خاصی به كار داده است. >3 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان «مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است. >3 سال پیش
قطعه آهنگ «تو را دوست دارم» اثر فاخر و دلنشین است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: هر چند ترانه و موسیقی «تو را دوست دارم» بسیار زیبا و دلنشین است اما در جزئیات كاستی هایی دارد. >3 سال پیش
در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «گل» روی ملودی نوشته شده و در هیچ یك از مصرع ها و ابیات وزن كار درست رعایت نگردیده است. >3 سال پیش
ترانه لامینور قالب مشخصی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا قطعه «لامینور» برای هر بند شیوه متفاوتی را به كار برده است، شیوه ای كه از هیچ منطق هماهنگی پیروی نمی كند. >3 سال پیش
در سال های باقیمانده از زندگی، می كوشم بیشتر به مردم خدمت كنم 58 سالگی برای متولدین سال 42 ،كسانی كه دغدغه فرهنگ و هنر جامعه را دارند و برای ارتقای فرهنگ جامعه تلاش می كنند سن دلهره آوری است. >3 سال پیش
در آهنگ دلتنگی با صدای بسیار خوب مواجه هستیم مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت:به نظر میرسد كلمات این ترانه به خوبی ادا و بیان نمی شود و انگار شعر روی ملودی نوشته شده است >3 سال پیش
ترانه سرای «یار دلم» به پیوستگی معنایی ترانه توجهی نداشته است اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: سطرهای ترانه «یار دلم» هیچگونه ارتباطی باهم ندارد و به نظر می رسد ترانه این اثر سطر به سطر نوشته شده است. >3 سال پیش
ترانه سرا، در سروده های خود از قدرت تخیل استفاده كند خلیل شفیعی شاعر و ترانه سرا گفت: اندیشه و تخیل به شعر و ترانه ارزش ادبی می دهد، این ویژگی در ترانه های امروز به ندرت دیده می شود. >3 سال پیش
بیان مفاهیم عاطفی با استفاده از زبان نوشتاری؛ كار سختی است اسماعیل امینی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «زیباترین رویا» در بیان مفاهیم عاطفی از زبان نوشتاری استفاده كرده است. >3 سال پیش
«نازنین لیلی» ترانه ای قدرتمند نیست «مجید صالحی» شاعر و منتقد گفت: در ترانه «نازنین لیلی» شاعر اگر صبر و حوصله بیشتری به كار می داد شاید می توانست با كلمات بهتری كار را به انجام رساند. >3 سال پیش
یك ترانه سرای خوب؛ طبع شاعرانگی دارد «منصوره میرفتاح» شاعر و منتقد در نقد ترانه «همدم» گفت: ترانه این اثر موسیقیایی اگرچه وزن و قافیه مناسبی دارد اما بیشتر شبیه یك انشای موزون است تا یك ترانه و شعر موزوون. >3 سال پیش
عرفان طهماسبی خواننده قطعه «مترسك» هنرمند توانمندی است مرتضی لطفی خواننده و آهنگساز و معلم آواز گفت:عرفان طهماسبی تحریرها را به درستی خوانده و در آهنگسازی نیز به خوبی از توانمندی خود استفاده كرده است. >4 سال پیش
قطعه «تنهایی» میكس و تركیب صدای خوبی دارد مرتضی لطفی آهنگساز، خواننده و معلم آواز گفت: ملودی قطعه " تنهایی " مناسب سیامك عباسی خواننده خوش نام ایرانی نیست. >4 سال پیش
غلو در صدا، تارهای صوتی را دچار آسیب می كند مهدی كریمی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: قطعه «تنها شدن» میكس قوی و پخته ای دارد و تمام مشخصه های لازم در آن رعایت شده است. >4 سال پیش
ترانه سرای تك آهنگ «آزادی» قریحه شاعری دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه كافه هنرگفت: بیت اول ترانه آزادی نشان می دهد، شاعر به فنون ادبی تسلط دارد. >4 سال پیش
«ستاره دنباله دار» ترانه ی نسبتا موفقی دارد مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: در قطعه «ستاره دنباله دار» تلفیق ها به درستی انجام نشده و مخاطب تنها یك موسیقی و صدای خوب خوب همراه با كلمات می شنود. >4 سال پیش
به نظر می رسد ترانه «نفسم باش» بر ملودی سوار نشده است مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه سرای قطعه «نفسم باش» تا حدی توانسته رسالت شاعری خود را در این كار انجام دهد. >4 سال پیش
ترانه سرا در اثر «وطن بی قرارم» به نوعی كشور را دلداری می دهد منصوره میرفتاح شاعر و منتقد گفت: ترانه «وطن بی قرارم» روی سخنش با وطن است و درون مایه متن آن بیش از آنكه وطنی باشد، درد است. >4 سال پیش
بیشتر ترانه سراها به بار معنایی كلیدواژه ها توجه نمی كنند اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «لبخند پایانی» اگرچه قافیه های تازه و محكمی دارد اما به لحاظ معنایی دارای نابسامانی هایی است. >4 سال پیش
ترانه سرای قطعه «فریبكار» دقتی در سرودن ترانه نداشته است دكتر اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا در قطعه «فریبكار» از زبان نوشتاری به جای گفتاری استفاده كرده است. >5 سال پیش
ترانه سرای قطعه آهنگ «چه شبایی»، از قافیه تصور اشتباه دارد اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: مهم ترین اشتباه در قطعه «چه شبایی»، آوردن قافیه های اشتباه است. >5 سال پیش
ترانه سرای قطعه آهنگ «به نگاهی»، به جزئیات توجه نداشته است اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: سراینده قطعه موسیقی «به نگاهی»، در شعرش قرینه سازی های خوبی انجام داده است. >5 سال پیش
اجرای زنده قطعه بی قرار برای اولین بار در رادیو ایران میلاد مهرآوا خواننده موسیقی پاپ ایران قطعه بی قرار را برای اولین بار در برنامه «پنجشنبه جمعه» خواند. >5 سال پیش
ترانه «قندپارسی» در رادیو ایران به دنیای موسیقی معرفی شد روز دوشنبه 29 اردیبهشت در برنامه كافه هنر رادیو ایران، از قطعه « قند پارسی» به خوانندگی «محمد مهدی ساوه» كه به تازگی ساخته شده و پخش نشده بود ، رونمایی شد. >5 سال پیش
ترانه سرای «دستم را بگیر» به معنی واژه ها توجه نكرده است اسماعیل امینی شاعر و منتقد در برنامه كافه هنر گفت: ترانه «دستم را بگیر» بر اساس ملودی ای نوشته شده است كه قافیه های بیرونی و درونی از انسجام كافی برخوردار است. >5 سال پیش
«دمتون گرم» با صدای «معین زندی» در نقد آهنگ «كافه هنر» «محمدرضا لطفی» آهنگساز و معلم آواز در گفت و گو با رادیو ایران گفت: در قطعه موسیقی «دمتون گرم» هدف كار برای شنونده مشخص نیست و نماهنگ ساخته شده نیز تاثیر چندانی در فهم درست از آن نداشته است. >6 سال پیش
تك آهنگ «راحت» صرفا یك كار سطحی و بازاری است مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز در گفت و گو با رادیو ایران گفت: این قطعه موسیقی جدا از شعر و صدای ضعیفش، دارای ملودی اشتباهی است >6 سال پیش
یك عاشقانه آرام تاكنون 50 بار تجدید چاپ شده است یك عاشقانه آرام داستان دو همسری است كه لحظه به لحظه زندگی، عاشق هم هستند و نمی گذارند عاشقی شان دچار تكرار شود. >6 سال پیش
داشتن فرهنگ و ادب اجتماعی، نیازی ضروری است «اسماعیل امینی» شاعر و پژوهشگر در گفت و گو با برنامه «كافه هنر» گفت >7 سال پیش