احسان خواجه امیری خواننده باتكنیكی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: بیت اول این ترانه قافیه ندارد و اما بیت دوم هر دو مصرع دارای قافیه است كه این خود شگفتانهای در قالبهای شعری است. >2 روز پیش
رویای من دچار زبانپریشی شده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در باغ هنر میگوید: در عبارت «پایان عشقت غم ناتمام من است» ارتباط افقی میان واژگان دیده نمیشود و كلمات به گونهای از یكدیگر فرار میكنند. >9 روز پیش
ناصرعبداللهی سربلند را زیبا اجرا كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در باغ هنر گفت:در بند اول ترانه سربلند ارتباط افقی و عمودی واژگان و تركیبات زرد، پژمرده، پاییز، گلدان، لب پنجره، خاطرات تركخورده بسیار زیبا و استادانه رقم خورده است. >23 روز پیش
تلفیق موسیقی و نمایش روی میز عندلیب علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی میگوید: برخی صفحات موسیقی از درون نیاز خود را به نمایش فریاد میزنند. >27 روز پیش
سودای تو زبان شعر بسیار قدیمی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: مصرع اول بیت نخست ترانه سودای تو وزن خوبی ندارد و ترانهسرا با كشیدن كلمه نشستی سعی كرده این مشكل دیده نشود. >1 ماه پیش
مطلع آهنگ چشمهایش، بیت اول شهریار نیست خلیل شفیعی شاعر و آهنگساز میگوید: آهكردن به لحاظ دستوری درست نیست،آه كشیدن شكل صحیح این كلمه است. >1 ماه پیش
علی لهراسبی اجرای خوبی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی در نقد ترانه این اثر گفت: در مصرع نخست بیت اول ضمیر من در عبارت «من همه دنیارو گشتم» حشو است و بهتر بود استفاده نشود. >2 ماه پیش
بزن باران شروع قوی و طوفانی نداشتهاست خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: در عبارت نخست این ترانه قافیه وجود ندارد و جملات نیز از نوع ساده خبری هستند. >3 ماه پیش
بابدلمی روی میز نقدآهنگ خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: بابدلمی اثری با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی و ترانهای از پدارم پاریزی است. >3 ماه پیش
جذابیت و هیجان در برنامههای آواز محور علیرضا امینی پژوهشگر و كارشناس موسیقی در برنامه عندلیب گفت: در برنامههای آواز محور اگر جذابیتو هیجان پلهپله درست انجام شود مخاطب تا پایان همراه آن برنامه خواهد بود. >3 ماه پیش
گلوبند در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا با اشراف كامل بر فرهنگ جنوب و استفاده از تركیبها و واژگانی چون چشم و دلم روشن، گلوبند، رقص ماه و كارون و تسلط بر موسیقی درونی ترانه، اثر ماندگاری را خلق كرده است. >6 ماه پیش
در جهان لاغر برخی كلمات به خوبی ادا نشده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرای این قطعه نتوانسته مفاهیم به شكلی درست به مخاطب منتقل كند؛ در این ترانه میان روی دست خوابیدن و تماشای جهان لاغر ارتباط مفهومی وجود ندارد. >6 ماه پیش
موسیقی كلام زیبایی خاصی به غزل داده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: مست عشق آهنگی با صدای علیرضا قربانی؛ اشعاری از مولانا و آهنگسازی حسام ناصری است. >6 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: پاقدم در عین زیبایی فراز و فرود ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ هنر گفت: در بند اول این ترانه واژگان «تورفتی» و «تو» حشو است و منو لرزوند و قلبمو لرزوند نیز یك معنی را میدهند. >8 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: «بگو به باران» تنظیم بسیار زیبایی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: متن ترانه بگو به باران ساختار نیمایی شعر استاد كدكنی را به هم ریخته است. >9 ماه پیش
«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ شاعر این ترانه اگر می گفت «می تونیم به آسمون پل بزنیم رو سر ستاره ها گل بزنیم» استفاده میكرد؛ شعر صورت زیباتری پیدا می كرد. >10 ماه پیش
در ترانه «خودت خواستی» عاشق، نقش منفعل دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: عاشق همواره برای رسیدن به هدف و مطلوب خود تلاش می كند. >10 ماه پیش
گرشا رضایی رنگ صدای خوبی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش ابتدایی شعر استفاده بیش از حد از ضمیرها و حروف به قدرت ادبی شعر لطمه زده است. >10 ماه پیش
استفاده از زبان مردم كار بسیار حساسی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرای این قطعه از واژگان مخاطب پسند و مردمی استفاده كرده اما بكارگیری این كلمات موفقیتی در كارش ایجاد نكرده است. >10 ماه پیش
خواننده «جاده یكطرفه» صدایی شبیه احسان خواجه امیری دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش اول استفاده از اصطلاح رایج نگاتو بردار ازم؛ حرفی نمونده دیگه و استفاده درست و مناسب از واژه های تضاد بین نباید بگی و داره میگه از نقاظ قوت این ترانه است. >10 ماه پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بنداول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است. >11 ماه پیش
یكدستی در ترانه رعایت نشده است مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: ملودی و شعر پرسه امتداد كارهای پیشین این خواننده است و كلمات در این ترانه واضح شنیده نمی شود. >12 ماه پیش
«خاطره سازها» تنظیم و آهنگسازی چندان خوبی ندارد حسن مهدی اعتباری خواننده؛ آهنگساز و معلم آواز گفت: قطعه موسیقی «خاطره سازها» سطح كار بالایی ندارد و خوانندگان این اثر نیز تسلطی بر كار ندارند. >12 ماه پیش
استفاده از ضمیرهای مختلف در یك بیت به زیبایی كار لطمه زده است «حسن مهدی اعتباری» مدرس آواز ایرانی گفت: مصرع آخر بیت اول ترانه با تحریر بسیار زیبایی اجرا شده، همچنین در بیت سوم كلمه«حوالی» و «یك باره خالی» تحریر خوبی داشته است. >1 سال پیش
میان موضوع نویسی و ترانه و شعر تفاوت وجود دارد مرتضی لطفی خواننده و آهنگساز و معلم آواز گفت: اینكه یك آهنگساز، ترانه و ملودی كار را خود به تنهایی انجام دهد كار سختی است و انجام این كار نیاز به تجربه فراوان دارد. >1 سال پیش
در صدای امیر تاجیك یكرنگی وجود دارد «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد ادبی گفت: تشبیه آدم ها به معما با توجه به پیچیدگی های شخصیت انسان تصویر موفق و رسایی است و در پس از این تصویر اندیشه عمیقی در عین سادگی نهفته است. >1 سال پیش
در ترانه باید بودن شاعر به دنبال بازی با واژگان بوده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه، التزام شاعر به واژه آرایی با حرف ب و بازی واژگانی با باید و باش، واژه بایدَ را تولید كرده است كه كاربرد چندانی در زبان عامیانه ندارد. >1 سال پیش
در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در نقد ترانه «سقف» گفت: به نظر می رسد شاعر در بیت دوم با توجه به كلماتی كه به كار برده است می خواهد معشوق را كم ارزش جلوه دهد. >1 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است. >1 سال پیش
ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: هدف، تولید قطعه ای غمگین با گلایه از عشق و معشوق بوده است؛ صدای خواننده آنقدر كامل و تاثیرگذار است كه در هر ملودی شنیده می شود. >1 سال پیش
«دم زندگی گرم» دارای تصویر خیال خوبی است «دم زندگی گرم» تك آهنگی با صدای «محمد متعمدی»، شعر و آهنگسازی از «مسعود سخاوت دوست» و ملودی «محمد مهدی سیار» است. >1 سال پیش
«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: «مهر علی و زهرا» به دلیل سادگی، وجود تصاویر و دلنشین بودن جزو ترانه های خوب است. >1 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند. >1 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد. >1 سال پیش
استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ شعری كه برای این قطعه استفاده شده منتخبی از یك غزل است. >1 سال پیش
آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است مجید صالحی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «مدارا»، رعایت قافیه های درونی و استفاده درست از قافیه ها نیز سبب شیرین كلام شده است. >1 سال پیش
در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت:در بند اول متن ترانه شب دریا موسیقی درونی حرف شین در كلمات عشق، نمیشه، قشنگی و نوشت، به خوبی به كار رفته است. این موسیقی درونی در بند بعدی متن ترانه در واژگانی چون بهش و بهشت ادامه می یابد. >1 سال پیش
ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: محمدرضا چراغعلی در تنظیم سازهای زنده و دیجیتال هنرمند بسیار توانمند است و اهنگسازی او بوی موسیقی درست را میدهد >1 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >1 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >1 سال پیش
مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است محمد مهدی اعتباری خواننده و معلم آواز گفت: مازیار جزو خوانندگان خوب ایرانی كه صدای باریتن دارد اینكه مردم ایران صداهایی كه اوج دارند را می پسندند یك فرهنگ اشتباه است. >1 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند. >1 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است. >1 سال پیش
كارگردان «عروس آتش» در گزارش تینا میركریمی زنده یاد خسرو سینایی در طی دوران زندگی اش بیش از 120 فیلم كوتاه و بلند ساخت، وی علاوه بر كارگردانی و تهیه كنندگی، ساخت موسیقی و تدوین برخی از آثارش را نیز بر عهده داشت. >1 سال پیش
«مجید صالحی» شاعر و منتقد: ترانه «مسری» برای شنونده نوعی سردرگمی به وجود می آورد وحید طاهر خانی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: قطعه موسیقی «مسری» به نسبت زمان تولیدش میكس قابل قبولی دارد. >1 سال پیش
رضا فانی آهنگساز: تك آهنگ «باور نمی كنی»، خیلی تكنیكال (حرفه ای) نیست «مجید صالحی» شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ ترانه «باور نمی كنی» روی آهنگ كار نوشته شده، وزن شعر در بخش های این ترانه تغییر می یابد. >1 سال پیش
ترانه «سلام آخر» هیچگونه ضعف ادبی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد «سلام آخر» با 20 تركیب و ایماژ خلاقانه به همراه مضمون های دلنشین، واژه آرایی های لطیف، تناسب های ادبی ماهرانه و فضاسازی موفق نمونه بسیار موفق و منحصر به فرد در ترانه های معاصر است. >2 سال پیش