سودای تو زبان شعر بسیار قدیمی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: مصرع اول بیت نخست ترانه سودای تو وزن خوبی ندارد و ترانهسرا با كشیدن كلمه نشستی سعی كرده این مشكل دیده نشود. >1 ماه پیش
مطلع آهنگ چشمهایش، بیت اول شهریار نیست خلیل شفیعی شاعر و آهنگساز میگوید: آهكردن به لحاظ دستوری درست نیست،آه كشیدن شكل صحیح این كلمه است. >1 ماه پیش
بابدلمی روی میز نقدآهنگ خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغهنر گفت: بابدلمی اثری با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی و ترانهای از پدارم پاریزی است. >3 ماه پیش
ازدواج سن نمیشناسد سیدحمیدرضا محشتمی مدرس مهارتهای زندگی گفت: فردی كه از دوران مجردی اشباح شده، توان قبول مسئولیتهای خود را دارد و به بلوغ ازدواج نیز رسیده است، میتواند زندگی مشترك را آغاز كند. >5 ماه پیش
گلوبند در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا با اشراف كامل بر فرهنگ جنوب و استفاده از تركیبها و واژگانی چون چشم و دلم روشن، گلوبند، رقص ماه و كارون و تسلط بر موسیقی درونی ترانه، اثر ماندگاری را خلق كرده است. >6 ماه پیش
موسیقی كلام زیبایی خاصی به غزل داده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: مست عشق آهنگی با صدای علیرضا قربانی؛ اشعاری از مولانا و آهنگسازی حسام ناصری است. >6 ماه پیش
به جز پرچمم از تنم چه مانده؛ حماسی نیست خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ در ترانه «من ایرانیام»، قوانین حماسی آنطور كه باید رعایت نشده است. >7 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: پاقدم در عین زیبایی فراز و فرود ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ هنر گفت: در بند اول این ترانه واژگان «تورفتی» و «تو» حشو است و منو لرزوند و قلبمو لرزوند نیز یك معنی را میدهند. >8 ماه پیش
گل آفتابگردون همچنان بوی تازگی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه گل آفتابگردون توانسته تصویر خیال واحد را به مخاطب انتقال دهد. >8 ماه پیش
مرتضی لطفی آهنگساز: «بگو به باران» تنظیم بسیار زیبایی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: متن ترانه بگو به باران ساختار نیمایی شعر استاد كدكنی را به هم ریخته است. >9 ماه پیش
«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ شاعر این ترانه اگر می گفت «می تونیم به آسمون پل بزنیم رو سر ستاره ها گل بزنیم» استفاده میكرد؛ شعر صورت زیباتری پیدا می كرد. >10 ماه پیش
خواننده ای با صدایی خاص از تبار لرستان مستند هفته های ایرانی این بار به خطه لرستان رفته است و درباره محمدمیرزاوندی صحبت كرده است. >10 ماه پیش
خواننده «جاده یكطرفه» صدایی شبیه احسان خواجه امیری دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش اول استفاده از اصطلاح رایج نگاتو بردار ازم؛ حرفی نمونده دیگه و استفاده درست و مناسب از واژه های تضاد بین نباید بگی و داره میگه از نقاظ قوت این ترانه است. >10 ماه پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بنداول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است. >11 ماه پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است. >11 ماه پیش
یكدستی در ترانه رعایت نشده است مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: ملودی و شعر پرسه امتداد كارهای پیشین این خواننده است و كلمات در این ترانه واضح شنیده نمی شود. >12 ماه پیش
«خاطره سازها» تنظیم و آهنگسازی چندان خوبی ندارد حسن مهدی اعتباری خواننده؛ آهنگساز و معلم آواز گفت: قطعه موسیقی «خاطره سازها» سطح كار بالایی ندارد و خوانندگان این اثر نیز تسلطی بر كار ندارند. >12 ماه پیش
مخاطب می تواند با ترانه «هزار كار نكرده هزار كاش و اگر» همذات پنداری كند حسن مهدی اعتباری آهنگساز گفت: آهنگساز این ترانه اگر با تجربه بود می توانست با بهره گیری مناسب از این قالب شعری، كسانی كه آوازهای ایرانی را گوشش نمی كنند به شنیدن اثر ترغیب كند >1 سال پیش
در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تكرار كلمه اگه تو نبودی در سه بیت اول پویایی را از ترانه سرا گرفته و فضای شعر را در همان تصویر خیال اگه تو نبودی محدود كرده است. >1 سال پیش
دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به غیر از دو واژه، شعری و شاعری؛ شاعر قطعه معراج در بیت اول از كلمات درست و خوبی استفاده كرده است. >1 سال پیش
استفاده از ضمیرهای مختلف در یك بیت به زیبایی كار لطمه زده است «حسن مهدی اعتباری» مدرس آواز ایرانی گفت: مصرع آخر بیت اول ترانه با تحریر بسیار زیبایی اجرا شده، همچنین در بیت سوم كلمه«حوالی» و «یك باره خالی» تحریر خوبی داشته است. >1 سال پیش
میان موضوع نویسی و ترانه و شعر تفاوت وجود دارد مرتضی لطفی خواننده و آهنگساز و معلم آواز گفت: اینكه یك آهنگساز، ترانه و ملودی كار را خود به تنهایی انجام دهد كار سختی است و انجام این كار نیاز به تجربه فراوان دارد. >1 سال پیش
در صدای امیر تاجیك یكرنگی وجود دارد «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد ادبی گفت: تشبیه آدم ها به معما با توجه به پیچیدگی های شخصیت انسان تصویر موفق و رسایی است و در پس از این تصویر اندیشه عمیقی در عین سادگی نهفته است. >1 سال پیش
در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است خلیل شفیعی شاعر و منتقد در نقد ترانه «سقف» گفت: به نظر می رسد شاعر در بیت دوم با توجه به كلماتی كه به كار برده است می خواهد معشوق را كم ارزش جلوه دهد. >1 سال پیش
در زبان فارسی جاده پهن كردن مفهومی ندارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد درباره ترانه «جاده» گفت: چهار بیت اول این ترانه پر از كاستی و اشكال در قافیه و عدم ارتباط معنایی است. >1 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است. >1 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است. >1 سال پیش
ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: هدف، تولید قطعه ای غمگین با گلایه از عشق و معشوق بوده است؛ صدای خواننده آنقدر كامل و تاثیرگذار است كه در هر ملودی شنیده می شود. >1 سال پیش
شاعر ترانه جاذبه از كلمات ساده و دم دسنی استفاده كرده است خلیل شفیعی گفت: دو بیت آغازین ترانه «جاذبه» به لحاظ مفهوم، موسیقی و اندیشه و احساس حرف خاصی برای گفتن ندارد. >1 سال پیش
«دم زندگی گرم» دارای تصویر خیال خوبی است «دم زندگی گرم» تك آهنگی با صدای «محمد متعمدی»، شعر و آهنگسازی از «مسعود سخاوت دوست» و ملودی «محمد مهدی سیار» است. >1 سال پیش
«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: «مهر علی و زهرا» به دلیل سادگی، وجود تصاویر و دلنشین بودن جزو ترانه های خوب است. >1 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند. >1 سال پیش
در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: كمترین انتظار شنونده و مخاطب از یك قطعه موسیقیایی، شنیدن اثری است كه ترانه آن ماندگار است. >1 سال پیش
گرشا رضایی صدای پخته ای دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقدگفت: ترانه سرا این قطعه با خلاقیت خود میان بركه دور افتاده در دل یك بیشه و ماهی ارتباط ایجاد كرده و روایتی را رقم زده، این روایت تا پایان قطعه همراه ترانه است. >1 سال پیش
شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: شعر و ترانه «بهار بهار» دارای مطلع خوب، تركیبات و تصویرهای خیال متعدد است. >1 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد. >1 سال پیش
استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ شعری كه برای این قطعه استفاده شده منتخبی از یك غزل است. >1 سال پیش
روایتی از زندگی میرشمس الدین ادیب سلطانی در برنامه «نگین» دكتر ادیب سلطانی با ترجمه آثاری مهم در حوزه فلسفه و ادبیات خدمت شایسته ای را به جامعه علمی و فرهنگی كشور انجام داده است. >1 سال پیش
آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است مجید صالحی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «مدارا»، رعایت قافیه های درونی و استفاده درست از قافیه ها نیز سبب شیرین كلام شده است. >1 سال پیش
در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت:در بند اول متن ترانه شب دریا موسیقی درونی حرف شین در كلمات عشق، نمیشه، قشنگی و نوشت، به خوبی به كار رفته است. این موسیقی درونی در بند بعدی متن ترانه در واژگانی چون بهش و بهشت ادامه می یابد. >1 سال پیش
ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: محمدرضا چراغعلی در تنظیم سازهای زنده و دیجیتال هنرمند بسیار توانمند است و اهنگسازی او بوی موسیقی درست را میدهد >1 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است. >1 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است «خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است. >1 سال پیش
مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است محمد مهدی اعتباری خواننده و معلم آواز گفت: مازیار جزو خوانندگان خوب ایرانی كه صدای باریتن دارد اینكه مردم ایران صداهایی كه اوج دارند را می پسندند یك فرهنگ اشتباه است. >1 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند. >1 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است. >1 سال پیش
«نگین» از «میر شمس الدین ادیب سلطانی» گفت میر شمس الدین ادیب سلطانی با ترجمه آثاری مهم در حوزه فلسفه و ادبیات خدمت شایسته ای را به جامعه علمی و فرهنگی كشور انجام داده است. >1 سال پیش
«مجید صالحی» شاعر و منتقد: ترانه «مسری» برای شنونده نوعی سردرگمی به وجود می آورد وحید طاهر خانی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: قطعه موسیقی «مسری» به نسبت زمان تولیدش میكس قابل قبولی دارد. >1 سال پیش