."در هوای اردیبهشت" كاری از گروه جامعه این شبكه رادیویی یكشنبه ،سه شنبه و پنج شنبه ها ساعت 15:30به تبیین اهمیت انتخابات و نقش آن در تحكیم جایگاه بین المللی كشور می پردازد.
رادیو ایران با نگاه ملی به اهمیت انتخابات، برای تشویق مردم در تعیین سرنوشت خودشان با ویژه برنامه های مختلفی میهمان خانه های مردم شده است."در هوای اردیبهشت" كاری از گروه جامعه این شبكه رادیویی یكشنبه ،سه شنبه و پنج شنبه ها ساعت 15:30به تبیین اهمیت انتخابات و نقش آن در تحكیم جایگاه بین المللی كشور می پردازد.
زهره زمانی
حضور حداكثری
آرمان ستوده تهیه كننده »در هوای اردیبهشت« ماموریت اصلی این برنامه را بیان اهمیت انتخابات و حضور گسترده مردم در این عرصه سیاسی دانسته و می گوید: با حضور اساتید دانشگاه ،نماینده های مجلس ،كارشناسان علوم سیاسی و بین الملل در هر برنامه بحث های مختلفی در باره ضرورت این حضور صورت می گیرد وما ضمن شنیدن صحبتهای مردم اطلاعاتی را كه برای انتخاب اصلح مناسب است ، در اختیار او قرارمی دهیم.
او با اشاره به بخش های مختلف برنامه می گوید: در» برگی از قانون «قوانین انتخابات در ایران بیان می شود و در آیتم »شهر و شورا« اهمیت نقش و كاركردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا واكاوی می شود
ستوده تبیین جایگاه انتخابات و رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ،تبیین نقش قوه مجریه در تحقق عدالت اجتماعی ،تبیین نقش انتخابات در فرایند توسعه و پیشرفت كشور و حل مشكلات جامعه ،مشاركت آگاهانه مردم در انتخابات و نقش آن در تشكیل دولت كارآمد ،بررسی نقش انتخابات در تحكیم جایگاه بین المللی كشور ،نقش دولت در پیش برد سیاستهای كلان نظام جمهوری اسلامی ایران ،تبیین الویت های دوره دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها را از موضوعات این برنامه دانسته و ادامه می دهد:» با توجه به اینكه برنامه یك روز قبل از پخش تولید می شود آخرین اطلاعات و اظهار نظرها در باره انتخابات در آن مرور می شود.
اجرایی برای باورپذیری مخاطب
سعید توكلی گوینده برنامه »در هوای اردیبهشت« در باره لحن برنامه های سیاسی می گوید: برنامه های سیاسی را طوری باید اجرا كرد كه باور پذیری اش برای مخاطب بیشتر باشد واو به آن چه می شنود اعتماد كند.
توكلی تصریح می كند :این از هنر گوینده است كه بتواند متنی را باور پذیر اجرا كند به گونه ای كه با تاكیدات، با فراز و فرودها ، با طنین صدایش و با فهم سیاسی از آنچه كه دارد می خواند و البته اشراف به اوضاع وشرایط احوال مملكتش ، طوری آن را برای مخاطب اجرا كند كه برای مخاطبش قابل پذیرفتن باشد.
گوینده برنامه »در هوای اردیبهشت« ادامه می دهد : همان طور كه مخاطب در برنامه صبحگاهی به گوینده اطمینان می كند از او نیرو می گیرد با صحبتهایش شاد یا غمگین می شود یك گوینده موفق نیز می تواند اورا در شرایطی قرار بدهد كه تهییج بشود و بپذیرد كه در انتخابات ،ورای هر گونه گرایش سیاسی و نظری كه داردشركت كند .
توكلی تاكید می كند : اگر گوینده بتواند اعتماد را در مخاطب به وجود بیاورد و آن را حفظ كند نه تنها در كار رسانه ای اش موفق عمل كرده ، بلكه می تواند در برهه هایی حساس دیگر با خردمندی از این گزینه در راستای تعالی جامعه بهره گیرد.