مدیركل مسافری شركت راهآهن، در گفتوگویی با رادیو ایران، اعلام كرد: مشكل اصلی در پیشفروش بلیت قطار، تناسب نداشتن عرضه و تقاضاست.
به گزارش روابط عمومی رادیو ایران، سید محسن طباطبایی، در برنامه «نمودار» تأكید كرد: امسال برای ایام نوروز1.5 میلیون صندلی در نظر گرفته شده، اما تقاضا به 25 میلیون نفر رسیده است.
طباطبایی در خصوص مشكلات فنی سیستم فروش بلیت گفت: در سالهای گذشته، قطع شدن سیستمهای اینترنتی و فروش حضوری یكی از چالشهای مهم بود، اما امسال این مشكل وجود نداشت. با اینحال، مشكل اصلی، كمبود ظرفیت نسبت به حجم بالای تقاضا است كه باعث میشود بلیتها در كوتاهترین زمان ممكن به فروش برسند.
كنترل بازار سیاه و جلوگیری از فعالیت رباتها
مدیركل مسافری راهآهن در پاسخ به این سؤال كه آیا رباتها در خرید بلیتها نقش دارند، گفت: در ماههای اخیر اقداماتی برای جلوگیری از فعالیت رباتها و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی انجام شده است.
به گفته وی، سیستم جدیدی طراحی شده كه امكان خرید خودكار از طریق رباتها را محدود میكند و نظارت بر دفاتر فروش نیز افزایش یافته است.
امكان خرید بلیتهای استرداد شده
طباطبایی همچنین درباره امكان خرید بلیت در روزهای آینده توضیح داد: در صورتی كه مسافری بلیت خود را استرداد كند، این بلیتها در ساعات مشخصی از روز در سیستم قرار میگیرند و متقاضیان میتوانند مجدداً برای خرید اقدام كنند.
وی در پایان از مردم خواست كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش بلیت، موارد را به مراجع نظارتی گزارش دهند تا از سوءاستفادههای احتمالی جلوگیری شود.
گفتنی است برنامه «نمودار» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 از رادیو ایران تقدیم می شود