احمد محمودزاده گفت: وقتی مدارس دولتی ایران با تراكم جمعیت،كمبود نیرو و نبود تجهیزات مناسب روبرو است؛ وجود مراكز غیر انتقاعی نقشی كمك كننده در ارتقای شاخص های آموزش و پرورش دارد.
به گزارش شبكه رادیویی ایران، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «ایران امروز: به بحث درباره شكاف میان مدارس دولتی و غیر دولتی پرداخت و در پاسخ به این پرسش كه این شكاف موجود چگونه قابل حل است؟ گفت: وزارت آموزش و پرورش با داشتن 16 میلیون دانش آموز مسئولیت بزرگی بر دوش خود دارد؛ مدارس و مراكز دولتی در این میان نقش كمك كننده را ایفا می كنند.
وی در ادامه با بیان اینكه حكمرانی در حوزه نیروی انسانی، محتوای كتاب های درسی و عناصر برنامه ریزی آموزشی و پرورشی، یك حكمرانی دولتی است، گفت: وقتی مدارس دولتی ایران با تراكم جمعیت، كمبود نیرو و نبود تجهیزات مناسب روبرو است؛ مراكز غیر انتقاعی نقشی كمك كننده در ارتقای شاخص های آموزش و پرورش دارند.
رییس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی ایران با بیان اینكه وزارت آموزش و پرورش با اقدامات خود سعی دارد فضای میان مراكز دولتی و غیردولتی را تلطیف سازد، گفت: در حال حاضر در استان های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و دیگر استان هایی ایران مدارس غیردولتی به شكل رایگان و یا با شهریه بسیار اندك مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.