جام جم رادیو ایران مكمل زنجیره رونق تولید ملی
مدیر رادیو ایران گفت: این شبكه رادیویی با تولید و پخش برنامههای گوناگون و راهاندازی پویشی اجتماعی، مكمل زنجیره رونق تولید و حلقه واسط سرمایهگذاران خرد و كارآفرینان بوده است.
به گزارش جام جم آنلاین از شبكه رادیویی ایران، دكتر محمد جعفر محمدزاده با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و لزوم توجه رسانهها به این مسئله اظهار كرد: بر این اساس معاونت صدای رسانه ملی از همان ابتدای سال، سیاستهای اصولی خود را بر مبنای تلاش برای تحقق شعار سال و مطالبات رهبری تنظیم و به مدیران شبكههای رادیویی و برنامهسازان ابلاغ كرد.
وی افزود: برنامههای گوناگونی در همین راستا و در شبكههای مختلف رادیویی تولید و روانه آنتن شدهاند یا در حال تولید هستند و به زودی پخش خواهند شد.
مدیر رادیو ایران با بیان اینكه در این شبكه رادیویی هم این روند شكل گرفته و تداوم یافته است، گفت: «نمودار» به عنوان برنامهای اقتصادمحور به صورت روزانه در رادیو ایران تولید و پخش میشود.
وی ادامه داد: همچنین از بهار امسال، پویش «رونق تولید» به همت رادیو ایران راهاندازی شده كه هدف از آن، تقویت اقتصاد خرد و مردمی است، در واقع نوعی هدایتگری مخاطبان و اقشار مختلف مردم به سمت سرمایهگذاریهای كوچك، هدف از راهاندازی این پویش بوده است.
محمدزاده خاطرنشان كرد: بسیاری از اقتصادانان بزرگ بر این عقیده هستند كه اقتصاد مردمبنیاد یا همان اقتصاد خُرد، راهكاری عملی برای برونرفت جوامعی مانند ایران از مشكلات اقتصادی هستند و اگر سرمایههای هر چند كوچك، در چرخهای بزرگتر به جریان بیفتند، میتوانند در نهایت منجر به رونق تولید ملی در سطح كلان شوند بنابراین پویش مذكور با این پشتوانه عملی و فكری طراحی و اجرا شده است.
مدیر رادیو ایران با اشاره به شیوه اجرای پویش «رونق تولید» عنوان كرد: ابتدا فرخوانی عمومی اعلام شد و در ادامه مخاطبان و علاقمندان به این پویش تشویق شدند تا سرمایههای خُرد را با استفاده از الگوهای صحیح اقتصادی، وارد چرخه تولید كنند، در این زمینه نمونههای موفقی هم به مخاطبان معرفی شدند تا موجب تشویق و دلگرمی بیشتر آنها شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در این پویش به ایدههای اقتصادی مثبت و حركتآفرین هم توجه شده است چرا كه میدانیم برخی افراد دارای طرحها و ایدههای نو و بدیعی هستند كه با سرمایههای خُرد قابل اجراست ولی خودشان امكان سرمایهگذاری ندارند بنابراین رادیو ایران تصمیم گرفت حلقه واسطی میان این دو قشر باشد، یعنی سرمایهداران خُرد و صاحبان ایده تا به این ترتیب تكمیلكننده زنجیرهای باشد كه در نهایت منجر به رونق تولید ملی خواهد شد.
محمدزاده با بیان اینكه سعی شده است از ظرفیت برنامه اقتصادی «نمودار» برای این منظور استفاده شود خاطرنشان كرد: نتیجه كار بسیار عالی و حتی دور از انتظار بود چرا كه در طول تولید و پخش این برنامه، شاهد تماس صدها سرمایهگذار و صدها كارآفرین بودیم كه میتوانستند در كنار هم به موفقیت برسند.
مدیر رادیو ایران افزود: مدتی بعد از پخش برنامه و با پیگیریهای صورت گرفته دریافتیم «نمودار» توانسته است حلقه ارتباطی خوبی بین این دو قشر ایجاد كند و در حال حاضر برخی از همان افراد با همكاری یكدیگر، به نتایج مثبتی دست یافتهاند.
وی گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شده همایشی با عنوان «حمت» (حامیان مردمی تولید) همزمان با هفتمین روز بهمن ماه سال جاری برگزار و طی آن الگوهای موفق فعالیتهای اقتصادی كه از طریق برنامههای رادیو ایران شكل گرفتهاند به مردم معرفی شوند البته تجلیل از فعالان رسانهای حوزه اقتصاد كه در سایر شبكههای رادیویی تلاش میكنند هم در دستور كار قرار دارد.
مدیر رادیو ایران بیان كرد: آیین اختتامیه این همایش و پویش «رونق تولید» با حضور جمعی از مدیران اقتصادی كشور، دكتر شاهآبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران و فعالان حوزه رسانه و اقتصاد برگزار و به صورت زنده از رادیو ایران پخش خواهد شد.
وی افزود: رادیو ایران در برنامههای دیگری همچون «خاص باشید»، «میزبان» و برنامههای گروههای اجتماعی و اقتصاد هم به موضوع رونق تولید و اقتصادی خانوادگی كه به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه كمك میكنند پرداخته است.