خبرگزاری صدا وسیما تدارك رادیو ایران برای انتخابات پیش رو

رادیو ایران برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برنامه‌هایی را ترتیب داده است.

1403/03/23
|
08:49
|

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای كاظم داداشی قائم مقام شبكه رادیویی ایران و رئیس انتخابات رادیو ایران با حضور در استودیو شبكه خبر در خصوص تدارك برنامه برای انتخابات گفت: ما در رادیو ایران دو راهبرد رقابت و مشاركت را بیشتر از هر راهبرد دیگری مد نظر قرار دادیم، برنامه‌های ما از هفته گذشته آغاز شد و بیشتر برنامه‌های روتین و معمول جدول پخش ما كار خودشان را در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آغاز كردند و برای هر یك از برنامه‌ها از جمله راه شب، سلام صبح بخیر، نمودار و سایر برنامه‌ها ماموریت‌هایی برایشان تعریف شد كه بر اساس برنامه كار خود را انجام می‌دهند و در كنار ماموریت ذاتی و اصلی كه دارند با یك شیب مناسبی شروع كردندهر كدام از برنامه‌ها به فراخور ظرفیتشان مثلا برنامه «باغ هنر» ما با توجه به حال و هوای برنامه در ارتباط با انتخابات برنامه‌هایی دارند كه از هفته گذشته كار آنها آغاز شده است و در ادامه تا زمانی كه برسیم به روز انتخابات­ برنامه‌های روتین ما انعطاف پیدا كردند و بخشی از برنامه‌های روتین ما مثل برنامه «ایران امروز» كه برنامه‌ای گفتگو محور و چالشی است به شكل ویژه تری منطبق می‌شود با انتخابات ریاست جمهوری، برنامه «دستور كار» نیز به همین ترتیب و برنامه «با ایرانیاران» این سه برنامه‌ای هستند كه در بین برنامه‌های روتین جدول پخش شبكه رادیویی ایران منطبق می‌شوند با انتخابات ریاست جمهوری و این كار عملا از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ما برنامه‌های ویژه‌ای داریم كه این برنامه‌ها به طور اختصاصی برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی شدند و عمدتا در روز 7 و 8 تیر ماه روی آنتن خواهند رفت، برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» برنامه‌ای است كه ما در روز 7 تیر ماه از ساعت هشت و نیم صبح تا ساعت 24 روی آنتن می‌بریم و به نوعی همه گروه‌های برنامه ساز ما در پنج بخش درگیر این برنامه می‌شوند، ما سعی كردیم از حداكثر ظرفیت برنامه سازان شبكه در این برنامه‌ها استفاده كنیم.قائم مقام شبكه رادیویی ایران ادامه داد: برنامه «روز انتخاب» هم ویژه روز انتخابات است از ساعت هفت و 30 دقیقه روز هشتم تیر ماه تا ساعت 24 روی آنتن می‌رود.داداشی در خصوص انتخاب موضوعات برنامه تا روز انتخابات گفت: موضوعات را سعی كردیم طوری انتخاب كنیم كه با بافت برنامه‌های روتین ما خیلی در تضاد نباشد در عین حال هدف این است كه ما هم بحث رقابت را برجسته كنیم و هم بحث مشاركت را به این مفهوم كه در برنامه «راه شب» این ماموریت به همكاران داده شده كه با مشاركت از مردم به ویژه از قالب گزارش استفاده شود و نظرات مردم و انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده مطرح و برجسته شود، در برنامه «سلام صبح بخیر» با گفتگو‌های كارشناسی كوتاه سعی می‌كنیم این موج را پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: برنامه «پلاك هشت» كه به بحث دفاع مقدس اختصاص دارد ما از آن ظرفیت استفاده می‌كنیم و سعی می‌كنیم كه یك پیوندی برقرار كنیم با موضوع انتخابات و نبضی كه در جامعه الان در حال زدن است و به همین ترتیب برنامه «ورزش ایران» كه یك برنامه ورزشی است ولی این موج را بین جامعه ورزشی و بین ورزشكاران و نهاد‌های ورزشی سعی می‌كنیم بیشتر برجسته كنیم و به همین ترتیب برنامه «ایرانشهر» كار خودش را می‌كند و ارتباطی كه ما در این برنامه با مراكز استان می‌گیریم و ظرفیت ایرانیاران كه یك نام آشنا است هم برای شنوندگان رادیو و هم بینندگان شبكه خبرسعی كردیم كه این بار برای انتخابات ریاست جمهوری ما همه ایرانیاران در سطح كشور راسازماندهی مجدد كنیم.

داداشی در خصوص قالب برنامه‌ها گفت: عمدتا برنامه‌ها زنده هستند ولی برنامه‌های تولیدی هم داریم و ما یك مجموعه مستند 6 قسمتی را آماده می‌كنیم تحت عنوان «رئیسی عزیز» برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری و در هفته مشرف به روز انتخابات این مستند تقدیم شنوندگان می‌شود، رادیو ایران از جمله شبكه‌هایی است كه در زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی حتما تكالیفی برایش مشخص می‌شود كه ما منتظر هستیم این تكالیف به ما ابلاغ شود و حتما یكی از شبكه‌هایی باشیم كه بتوانیم مناظره‌های انتخاباتی تلویزیونی را به صورت رادیویی هم تقدیم شنوندگان كنیم.

قائم مقام شبكه رادیویی ایران درباره نحوه مشاركت مردم هم گفت: در سطح ستاد انتخابات معاونت صدا این مسئله در حال بررسی است و به زودی به نتیجه می‌رسیم كه یك پویش در سطح معاونت صدا پویشی جمعی داریم كه همه شبكه‌های رادیویی از جمله رادیو ایران تلاش می‌كنند كه پویش را تا روز برگزاری انتخابات پیش ببرند.وی در پایان در خصوص استفاده از قالب‌ها گفت: از همه قالب‌های برنامه سازی با توجه به زمان خوبی كه تا زمان برگزاری انتخابات داریم استفاده می‌كنیم، مثلا برنامه «ایران شهر ما» یك قالب تركیبی- نمایشی دارد كه شنونده‌ها و طرفداران خاص خودش را دارد، در برنامه‌های دیگر از قالب گزارش استفاده می‌كنیم، گفتگو‌های كوتاه هم استفاده می‌شود و تمام قالب‌هایی كه در اختیار برنامه ساز هست برای ارائه محتوا سعی كردیم كه رنگ آمیزی مناسبی در سطح كنداكتور 24 ساعته شبكه داشته باشد.

دسترسی سریع