آینده رسانه را پیش بینی نكنیم، خلق كنیم

غلامحسین طالبی مسئول كمیته ارتباطات [جشنواره ایران من

1396/05/16
|
10:12
|

غلامحسین طالبی مسئول كمیته ارتباطات می گوید: با گسترش روزافزون رسانه ها، بخصوص ابزار نوین تكنولوژی و بستر مهم شبكه های اجتماعی، تولید و انتشار محتوا اعم از متنی، صوتی و تصویری در این فضا به سهولت انجام می گیرد و رسانه های سنتی ارتباط تنگاتنگی می بایست با این فضا داشته باشند.
مسئول كمیته ارتباطات تصریح می كند : رادیو ایران بعنوان صدای جمهوری اسلامی ایران، ظرفیتی بی نظیر از مخاطبان یا بهتر بگوییم كاربرانی را مد نظر دارد تا به واسطه تعامل با ایشان، تولیدات متنی، صوتی و تصویری را در نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو با عنوان "ایران من"رادیو ایران بعنوان صدای جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی كم نظیر از مخاطبان یا بهتر بگوییم كاربران دارد. با استفاده از این ظرفیت و به واسه تعامل با این عزیزان، تولیدات متنی، صوتی و تصویری ایشان در فضای جشنواره ای هدایت شده و یكی از اهداف ما این است كه مردم درك قابل لمسی از مفاهیمی همچون اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی پیدا كرده و با برنامه سازی رادیویی و موارد مرتبط با آن سعی در تبیین این مفاهیم در میان مخاطبان رسانه ملی شده است.
طالبی با اشاره به اینكه جنگ امروز ،جنگ رسانه هاست می گوید: شخصی سازی كه در رسانه اتفاق افتاده چاره ای برای ما باقی نمی گذارد و به جز این كه به سمت هم افزایی رسانه های مختلف كه در اختیار ماست برویم، این رسانه ها كه شامل رادیو، رادیویی و فضای مجازی اعم از سایت و شبكه های اجتماعی می باشند، ما را به سمت بهره گیری از تولیدات مخاطبان یا به عبارتی بهتر كاربرانی می برد كه از سویی درب باز رسانه ملی به سوی ایده ها و از سویی دیگر نقش آفرینی مردم در رسانه خودشان را به ارمغان می آورد.
او هم افزایی میان این سه فضا را زمینه مناسبی برای ایجاد تعادل میان میل، نیاز و مصلحت برای مخاطبان دانسته و می گوید این جشنواره در حقیقت امتیاز به عینیت بخشیدن تعامل با مخاطب برای تولید برنامه های شنیدنی است كه در واقع به نوعی همان مفهوم شعار شبكه رادیویی ایران با عنوان "ایران را بشنویم" را تداعی می كند.
مسئول كمیته ارتباطات فراهم نمودن این بستر جهت ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبان و استفاده از ظرفیت تولیدات مردمی برای رسانه و پیشرو امتیازی است كه هیچگاه منتظر كوچ مخاطبان به رسانه های رقیب نمی ماند و به جای پیش بینی آینده در حال خلق كن است.
او در پایان خاطر نشان می كند:این جشنوار فعالیتهای این چنینی فرصتی برای خریدن زمان است تا رسانه ملی همچون گذشته در دل مردم و رسانه ای تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و درصدد عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد.

دسترسی سریع