معاون صدای رسانه ملی: برنامهها با دقت و اندیشه روی آنتن برود
معاون صدای رسانه ملی در جمع مدیران رادیو ایران بیان كرد كه برنامه ها باید با دقت و اندیشه روی آنتن برود.
به گزارش شبكه رادیویی ایران، علی بخشی زاده معاون صدای رسانهملی هدف از سلسله نشستها با مدیران رادیو را آشنایی با گروههای برنامهساز هر شبكه، نوع فعالیت این گروهها و سهم هر گروه از كنداكتور و در نهایت با خبر شدن از كاستیها و مشكلات اعلام كرد و گفت: اعتماد به حوزه برنامهسازی و جلوگیری از سلب اعتماد بهنفس در نیروی برنامهساز دفاع از كیان برنامهسازی و عوامل برنامهساز و برطرف كردن مشكلات ایشان به ویژه مشكلات مالی و بیمه از مهمترین وظایف همه مدیران برای تقویت نیروهای هر شبكه است.
بخشیزاده در ادامه با تاكید بر اهمیت جایگاه و نقش رسانه در وحدت امنیت و هویتملی تاكید كرد: برنامهها باید با دقت و اندیشه روی آنتن برود و یكی از موارد مورد نیاز در این راستا ایجاد اتاق فكر در هر گروه برنامهساز است چرا كه ذهن و روان و آرامش مردم در اختیار رسانه است و باید به شدت از همه جهات مراقبت نمود، برای مثال در زمان برنامههای صبحگاهی باید مردم را با نشاط و انرژی برای روزی پر تلاش آماده كنیم، مراقب باشیم باعث دلسردی و نگرانی نشویم آرامش و نشاط با خبرهای خوب و امید بخش فضای جامعه را رو به رشد و پویایی میبرد.
وی با اشاره به اهمیت رادیو در جریانسازی به تاثیر ادبیات گویندگان و مجریان رادیو بر جذب مخاطب اشاره كرد و یادآور شد: از مهمترین نكاتی كه باید در هر شبكه مدنظر قرار گیرد، نوع ادبیات و نحوه برخورد مجریان روی آنتن است چون مجری ویترین شبكه و رادیو است و این به نوع تعامل تهیه كننده با مجری و گوینده بستگی دارد و البته حضور مستمر مدیران گروهها و شبكه در كنار گروههای برنامهساز كه باید بدانیم مدیریت آنتن از راه دور امكان پذیر نیست.
پیش از سخنان معاون محترم صدا مدیر رادیو ایران با معرفی مدیران ستادی این شبكه آماری از برنامههای رادیو ایران ارایٔه كرد و گفت این شبكه كه قدیمیترین رادیو محسوب می شود با ٧٢ عنوان برنامه زنده، تولیدی 5 عنوان برنامه بازپخش و ١١ عنوان برنامه تأمینی و تنظیمی جمعا بیش از ٨٨ برنامه برای مخاطب روی آنتن دارد كه قدیمیترین برنامه آن فرهنگ مردم با سابقهای از سال ١٣4٣ تاكنون است.