ذائقه مخاطب سینما تغییر كرده است
كارشناس و منتقد حوزه سینما در گفت و گو با برنامه «حوض نقره» رادیو ایران گفت
كارشناس و منتقد حوزه سینما در گفت و گو با برنامه «حوض نقره» رادیو ایران گفت: در وضعیت امروز اقتصادی و اجتماعی نیاز به شاد بودن، نیازی اجتماعی است، از این رو فروش آثاری نظیر «هزار پا »، جدای از محتوای آن، مورد توجه قرار می گیرد
به گزارش شبكه رادیویی ایران؛ «سید رضا صائمی» كارشناس و منتقد سینما در گفت و گو با برنامه «حوض نقره» رادیو ایران به سلایق مخاطب دهه 90 و تفاوت ها با مخاطب دهه گذشته پرداخت و گفت: شرایط اجتماعی جامعه یكی از مولفه هایی است كه در شكل گیری سلیقه مخاطب نقش دارد. برای مثال سینمای دهه شصت اگرچه بیشتر آثارش حول محورهای اجتماعی بود اما هرگز با بحران مخاطب مواجه نشد؛ در این دهه حتی اگر فیلم طنز اكران می شد وضعیت فروشش چندان فاصله ای با دیگر ژانرها نداشت.
وی در ادامه به بحث ستاره محوری اشاره كرد و گفت : در چند سال اخیر فروش آثار سینمایی مبتنی بر ستاره محوری بوده است.