پخش آثار رزمواره مدافعان حرم از شبكه های رسانه ملی و شبكه های تعاملی

مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم خبر داد : همه آثار راه یافته به رزمواره مدافعان حرم، جهت پخش در اختیار شبكه های رسانه ملی و شبكه های تعاملی (IPTV) قرار می گیرد.

1396/12/05
|
09:44
|

همه آثار راه یافته به رزمواره مدافعان حرم، جهت پخش در اختیار شبكه های رسانه ملی و شبكه های تعاملی (IPTV) قرار می گیرد.
مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم، با اعلام دریافت 135 اثر اعلام كرد: این آثار در 5 بخش «شبكه های اجتماعی؛ 32 اثر»، «سایت و وبلاگ؛ 33 اثر»، «نرم افزارهای كاربردی؛ 6 اثر»، «طرح و تصاویر گرافیكی؛ 18 اثر» و «پادكست؛ 46 اثر» مورد داوری قرار گرفتند.
به گزارش ستاد خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم مهندس سعید مقیسه گفت: محدوده جغرافیایی ارسال كنندگان آثار در گستره سرزمین پهناور ایران شامل 66 اثر از استان تهران و 69 اثر از سایر استان‏ها می‌باشد. از نظر كیفیت آثار، با توجه به بستر ارایه آن ها و ویژگیهای فضای مجازی اكثراً قابل قبول و برخی شایسته تقدیر و حمایت هستند.
داوران محورهای مختلف بخش فضای مجازی این رزمواره كه از افراد شناخته شده و دارای سوابق علمی و اجرایی مختلف در آن محور، انتخاب و دعوت به همكاری شدند ؛ فرآیند داوری آثار را مطابق شاخص و معیارهای هر بخش مسابقه كه از قبل در اختیار شركت كنندگان قرار گرفته بود ، به انجام رساندند و در هر محور حداقل 3 داور، آثار رسیده را در جلسات حضوری مورد بررسی قرار دادند.
مقیسه نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در این رزمواره همچنین افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، «فضای مجازی یك دنیای رو به رشدِ غیرقابل توقّف است» (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت – 03/06/1395) و رزمواره مدافعان حرم فرصتی را فراهم كرده است تا ضمن پاسداشت شهدای مدافع حرم، افراد موثر و خلاق در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی شناخته شوند.
وی همچنین اعلام كرد، بازار محتوای سازمان صداوسیما، آمادگی دارد تا تمامی آثار رسیده به رزمواره را اعم از بخش فضای مجازی و دیگر بخشهای رزمواره به صورت امانی در بازار محتوا عرضه نماید تا ذینفعان بازار محتوا كه اپراتورهای تلویزیون تعاملی (IPTV) و شبكه های رسانه ملی از جمله آن‌ها هستند، از این آثار استفاده نموده و همچنین بستری برای بهره برداری از آن ها برای همه مردم وجود داشته باشد.
وی همچنین اضافه كرد،تولید كنندگان آثار ارایه شده می توانند برای افزایش كیفیت آثار خود، از مركز خدمات رسانه ای بازار محتوا نیز استفاده كنند.

دسترسی سریع