پرتو رزمواره مدافعان حرم در فضای مجازی
سعید مقیسه مدیر كل بازار محتوا ،و نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما
تاثیر پذیری افكار عمومی از رسانه های مجازی توسعه یافته و روند توسعه آن رشد روز افزون دارد واهمیت آن را مقام معظم رهبری در حد اهمیت انقلاب برشمردند.
معاونت فضای مجازی صداوسیما انجام ماموریت خود و تاثیر گذاری در فضای مجازی را از روشهای گوناگون پیگیری می نماید اعم از:
1- تولید ویژه محتوا
2- برقراری سرویسهای مختلف انتشار در رسانه های مجازی و تلویزیونهای تعاملی IPTV
3- ایجاد بازار محتوا و تجمیع و فرآوری اطلاعات و محتوای صوتی و تصویری به منظور تسهیل و تسریع تولید و حمایت حقوقی و اقتصادی و رسانه ای از تولید كنندگان آثار فاخر
4- برگزاری جشنواره های مستقل محتوا محور یا سرویس محور
5- مشاركت و تاثیرگذاری در شبكه های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی
6- مشاركت و نقش آفرینی در جشنواره های معتبر
در همین راستا در رزمواره مدافعان حرم بخشی با عنوان فضای مجازی در نظر گرفته شده كه معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما مسئولیت این بخش اعم از داوری و تامین جوایز را به عهده دارد .
دریافت آثار در 5 محور صورت خواهد گرفت:
1- شبكه های اجتماعی
2- سایت و وبلاگ
3- نرم افزارهای كاربردی
4- طرح و تصاویر گرافیكی
5- پادكست
در هر كدام از محورهای فوق الذكر از هر منظری كه به موضوع مدافعان حرم پرداخته شود مورد پذیرش خواهد بود
خواه دفاع از حریم اهلبیت علیهم السلام یا امنیت ملی یا دفاع از مظلوم یا توسعه فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت یا دیگر وجوه مرتبط
این بخش برای حضور تولید كنندگان حرفه ای و دست اندر كاران سازمانی هنرمندان و فعالان حوزه مدافعان حرم تخصیص یافته لذا در ملاك های داوری به جذابیت موضوع و بكر بودن سوژه ، پرداخت متفاوت به موضوع ، بهره گیری از قالبهای خلاقانه و در نهایت به كیفیت فنی استاندارد توجه خواهد شد .