گله و شكایت از قیمت تاكسی های اینترنتی به رادیو ایران رسید
عضو اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی در گفت و گو با رادیو ایران گفت: در خصوص شكایت از تاكسی های اینترنتی هم رانندگان و هم مسافران گله مند هستند.
به گزارش شبكه رادیویی ایران، رضا الفت نسب، عضو اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی در برنامه «دستور كار» بیان كرد: بخشی از نارضایتیها به شهروندان و بخشی هم به رانندههای این دو شركت تاكسی اینترنتی و عدم تعادل در نرخ كرایهها مربوط میشد. رانندگان در این زمینه میگویند گاهی اوقات قیمتها به حدی زیاد است كه خود از دریافت آن خجالت زده میشوند و از سوی دیگر كرایه برخی مسیرها به حدی پایین است كه اگر مسافری قبول نكنند، برایشان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
وی ادامه داد: ماجرا به اینجا ختم نمیشود و برخی رانندگان از فاصله زمانی واریز كرایهها به حسابشان گلهمند هستند چراكه ممكن است مبلغها به فاصله یكی دو روز بعد از سفر یا اگر تعطیلات معمولی و خاصی باشد، واریز آن به بعد از تعطیلات موكول شود كه این اقدام به گفته آنها میتواند سود هنگفتی برای شركت داشته باشد اما راننده با چالش رو به رو شود.
عضو اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی تصریح كرد: بنابراین نرخ قیمتگذاری كرایهها از سوی متولی و جلب رضایت طرفین (راننده و مسافر) از جمله موضوعاتی است كه طی سالها در هالهای از ابهام قرار داشت و اظهارنظرهای متعددی در این زمینه انجام شده است.
البته نكته قابل توجه این است كرایههای نجومی تاكسیهای اینترنتی فقط مختص به روزهای بارانی و برفی، ساعتهای پر ترافیك نمیشود بلكه دیده شده در هر زمان و مكانی فردی مجبور شده از تاكسیهای اینترنتی با نرخ كرایههای غیر واقعی استفاده كند و حتی با توجه به هشدارهای حذف گزینه عجله دارم هنوز این گزینه پا برجاست.
گفتنی است «دستور كار» به تهیه كنندگی سیما پاتیمار و اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:05 از رادیو ایران پخش می شود.
تنظیم كننده: سمانه حیدرزاده