اقتصاد مقاومتی، مولفه ای مهم برای جشنواره ایران من

مهندس بهنام احمد پور مباركه مدیر شبكه رادیویی ایران از راهبردهای جشنواره ایران من و تمركز بر مسئله اقتصاد مقاومتی خبر داد

1396/06/12
|
10:03
|

یكی از راهكارهای مهم نهادینه كردن اقتصاد مقاومتی در كشور، فرهنگ سازی مناسب برای مردم توسط رسانه هاست . اصولا هر موضوعی كه خواسته باشیم به صورت پایدار و نه سطحی و گذرا در جامعه به نتیجه برسد،
می بایست برای درك صحیح و بهتر آن فرهنگ سازی مناسبی صورت پذیرد.
رسانه ملی و به تبع آن رادیو و به طور اخص رادیو ایران، در راستای فرهنگ سازی مناسب جهت درك بهتر موضوع اقتصاد مقاومتی جلسات كارشناسی متعددی در این زمینه برگزار كرد و اتاق فكر برنامه ها سمت و سوی این موضوع را با توجه به اولویت های محتوایی ابلاغی سازمان به شبكه ها، موضوع اقتصاد مقاومتی محورمیزان قابل توجهی از برنامه های شبكه را در برگرفت.
اقتصاد مقاومتی در برخی از برنامه ها مانند نمودار، رهاورد، خاص باشید به صورت مستقیم و در برنامه های دیگر مانند خانواده، به افق آفتاب، كافه هنر، ایرانشهر، میزبان و صفحه من به صورت غیر مستقیم و با سمت و سوی موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و..... به روی آنتن رفت.
اقدام مناسب دیگر تبیین موضوعات زیربنایی اقتصاد مقاومتی در برنامه ها همچون كارآفرینی، تولید و اشتغال، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال از دستگاهها و نهادهای مسئول و در برنامه های شبكه بوده است.
رادیو ایران ماموریت برنامه های طنز همچون رادیو جمعه ،كوی نشاط و نیشدارو را نیز در جهت فرهنگ سازی با استفاده از تقبیح تجمل گرایی، كالاهای لوكس و خارجی، چشم و هم چشمی، اسراف و مصرف گرایی انجام داد كه بازخورد مثبتی در میان مخاطبان به همراه داشت. مسائل مهمی چون قاچاق كالا، لزوم رسیدگی به صنایع تولیدی و
كارخانه ها ، مشكلات فراروی تولید و اشتغال، اقتصاد اسلامی، كیفیت كالا و خدمات، مبادلات بانكی،
كسب و كارهای كوچك، اقتصاد گردشگری و كشاورزی و واردات بی رویه از جمله موضوعاتی است كه در
برنامه های نمودار،خاص باشید ، رهاورد، شناسا و میزبان و... رادیو ایران بر روی آنتن رفت.
توجه به تقویت تولید داخلی در حوزه های فرهنگی نیز از نكات برجسته منعكس شده در برنامه كافه هنر بوده است.
فرهنگ سازی كار و تلاش برای خانواده ها و جوانان و تولیدات صنایع دفاعی كشور و پرداختن به اردوهای جهادی، نیز از جمله موضوعاتی بوده كه به ترتیب برنامه های خانه وخانواده و پلاك 8 رادیو ایران صورت پذیرفته است.
در برنامه دیار آشتی سعی شده كار و تلاش شهر های مختلف كشور مورد تاكید قرار گیرد.
در مجموع در چهار ماهه اول سال 96، در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از 160 برنامه در رادیو ایران طراحی، تولید و پخش شده كه این برنامه ها با بهره گیری از حضور 90 نفركارشناس خبره و نزدیك به 5215 دقیقه از جدول پخش شبكه را به خود اختصاص داده است.
در پایان از طراحی ویژه رادیو ایران جهت عینیت بخشیدن تعامل با مخاطبان و بهره گیری از نظرات مردمی، نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو با عنوان" ایران من "را با موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران در حوزه های پادكست، گزارش، متن رادیویی، عكس، شعر، فضای مجازی، مستند رادیویی، داستان كوتاه، آنونس و قطعه موسیقی برگزار می كند، خبر داد كه هدف تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران بوده ولذا ابتكارات رادیو ایران در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محسوب می شود. كه برای شركت در آن آثار خود را به پایگاه اطلاع رسانی "نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مردم و رادیو" به نشانی" www.iranemananfestival.ir" ارسال نمایید.

دسترسی سریع