ضرورت تغییر نگاه به «روابط‌عمومی»

یادداشت مدیر رادیو ایران، به مناسبت روز روابط عمومی

1401/02/27
|
11:04
|

در نامه پنجاه و یكم امیرالمومنین علی‌علیه‌السلام در كتاب شریف نهج البلاغه آمده است كه: «بدانید در اموری كه می‌خواهم تصمیم‌گیری كنم باید شما را مشاركت بدهم و از شما نظر بخواهم» با درس گرفتن از این سخن هدایت‌گر و نورانیِ امیرِ مومنان علی‌علیه‌السلام و در جایگاه عضوی از این خانواده بزرگ باید عرض كنم: افزون‌بر تغییر نگاه دستگاه‌ها به روابط عمومی، روابط عمومی‌ها نیز باید نوع نگاه خود به گستره فعالیت‌شان را تغییر دهند؛ روابط عمومی‌ها نباید فقط به مردم بگویند كه دستگاه‌ها چه می‌كنند، بلكه باید خواسته‌ها و نیازهای مردم را نیز با دستگاه‌ها در میان بگذارند.
برای خدمت بی‌منت به مردم باید از روابط عمومی‌ها خواست در هر یك از دستگاههایی كه در آن كار می‌كنند محیط بیرونی را تفسیر و بازخورد كاركردِ دستگاهی كه در آن هستند را بی‌كم و كاست به مدیران ارائه كنند؛ چرا كه روابط عمومی‌ها دریچه‌های ارتباط دوسویه‌اند و بیش از روش تك‌گویی به ابزار گفتگو و هم سخنی نیاز دارند، افزون‌بر این، روابط عمومی‌ها باید ارتباط و درك خود را نسبت به رسانه افزایش دهند و با ادبیاتی حرفه‌ای و تعاملی با رسانه‌ها سخن بگویند از حریم و حیثیت فرهنگی خبرنگاران دفاع كنند و در فضای شفاف میان سازمانِ خود و رسانه‌ها اعتمادسازی كنند و اطمینان مردم به خود را كه از بالاترین سرمایه‌های آنهاست پاس دارند و قدر بدانند‌.
این روز را به همه تلاشگران روابط عمومی و ارتباطات تبریك می‌گویم.

دسترسی سریع