خبرگزاری ایسنا پرونده اپراتورها امروز به تعزیرات ارجاع می‌شود

رئیس سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اعلام اینكه پرونده تغییر تعرفه بسته های اینترنتی در حال نهایی شدن است و ظرف امروز برای بررسی به سازمان تعزیرات حكومتی ارجاع داده خواهد شد، پیشنهاد داد كه اپراتورها برای جبران این مدت كه تغ

1399/05/07
|
14:20
|

به گزارش ایسنا، عباس تابش امروز (دوشنبه) در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره وضعیت بسته‌های اینترنتی كشوراظهار كرد: قیمت بسته‌های اینترنتی تغییر نكرده است و حجم بسته‌هایی كه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد كاهش یافته است.

وی افزود: سازمان حمایت چندین بار با مدیر عامل‌های اپراتورها صحبت كرده تا به قیمت‌های سابق برگردند كه آن‌ها قول دادند این كار را انجام دهند اما اقدامی صورت نگرفت و سازمان حمایت هم برای آن‌ها ضرب العجل تعیین كرد. نهایتا پرونده آن‌ها را سازمان تنظیم مقررات رادیویی خارج كردیم و احتمالا ظرف امروز برای بررسی به سازمان تعزیرات حكومتی ارجاع داده خواهد شد.

تابش با بیان اینكه سازمان حمایت فقط پیشنهاد می‌دهد و در نهایت رای تعزیرات تعیین كننده است، در پاسخ به سوال مجری درباره خبر جریمه دو میلیارد تومانی اپراتورها و گلایه مردم نسبت به مبلغ كم جریمه و همچنین جبران نشدن خسارت مصرف كنندگان با پرداخت جریمه به خزانه، تصریح كرد: پیشنهاد سازمان حمایت در این پرونده بازگشت اپراتورها به قیمت سابق است. همچنین پیشنهاد كردیم اپراتورها مستنداتی ارائه دهند كه قیمت‌های سابق بر چه منوال و پایه‌ای تعیین شده بود و برای جبران این مدت كه تغییر تعرفه دادند هم حتما بسته‌های تشویقی و تخفیفی ارائه كنند.

وی درباره رقم جریمه دو میلیارد تومان و اینكه تعیین تكلیف پرونده چقدر زمان می‌برد هم افزود: این رقم عدد غیرقابل قبولی برای مردم هست و آن‌ها حق دارند. بعد از ارسال پرونده باید منتظر رای تعزیرات باشیم و در حیطه مسئولیت سازمان حمایت نیست.

از نیمه تیرماه سال جاری، كاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و نسبت به آن اعتراض كردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها اخطار داد كه باید ظرف 10 روز رفع اثر كنند در غیر این صورت وارد كمیته جرائم می‌شوند. او همچنین از ارجاع، این موضوع به سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تعزیرات حكومتی خبر داد.

در نهایت اواخر تیر ماه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به‌دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی كه صورت گرفته است، خبر داد و رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان طی نامه‌ای به مدیران عامل شركت های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف 24 ساعت، نحوه فروش به لحاظ شكلی و قیمت بسته های اینترت را مطابق روال قبل از تاریخ 13 تیرماه اجرا كنند.

دسترسی سریع