باشگاه خبرنگاران جوان میدانداری سلبریتیها؛ اعتباری كه باید الان خرج كرد
یك كارشناس مسائل رسانه گفت: شخصیتهای هنری قابلیت تبدیل شدن به رسانه را دارند و به راحتی میتوانند میدانداری كنند.
محمدعلی اسماعیلی، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه در برنامه «بحث روز» از رادیو ایران درباره ناآرامیهای اخیر گفت: این روزها مسابقهای كور در توهین كردن به سلبریتیها شكل گرفته است. با وجود اینكه 40 سال از انقلاب اسلامی میگذرد، ما هنرمندان زیادی داشتیم و تمامی رسانههای ما در اختیار هنرمندانی بوده كه شب و روز زحمت كشیدند و سریالها و برنامههای مختلف ساختند.
محمدعلی اسماعیلی ادامه داد: مردم به این هنرمندان علاقه دارند و آنها سرمایههای ما هستند. ممكن است از بین آنها یك یا دو نفرشان رفتار خلاف معمول داشته باشند كه قطعاً باید با آنها برخورد كرد. ولی اینكه عبارتی را به كار ببریم كه دربرگیرنده هزار نفر هنرمند در عرصههای مختلف باشد، هنرمندان را ناراحت میكند. من حس میكنم آنها مظلوم واقع شدند. یكی از طیفهایی كه قابلیت رسانه شدن را دارد، شخصیتهای هنری هستند. این افراد به راحتی میتوانند میدانداری كنند. چراكه الان اعتبارشان به درد میخورد.
این كارشناس مسائل رسانه با بیان اینكه از رسانهها حداقل استفاده را میكنیم، افزود: اتفاق خوبی كه در این چند روز شاهدش هستیم این است كه به تعداد كاربران شبكههای اجتماعی داخلی اضافه میشود.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنیبر اینكه كاربران هم به پیامرسانهای داخلی اعتماد نداشتند و هم كارایی لازم را نداشتند، توضیح داد: چون ما زیرساخت فنی را برای آنها مهیا نكردیم. از طرفی، ماهیت آنها به حضور افراد برمیگردد. یعنی اگر دوستانتان در پیامرسانهای داخلی حضور نداشته باشند، شما تنهایی آنجا چكار میكنید؟
پیش از این، آیتالله خامنهای، فرمانده كل قوا صبح امروز در مراسم مشترك دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح گفتند: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف كم نیستند و موضعگیری چند نفر ارزشی ندارد.