یادداشت مدیر شبكه رادیویی ایران به بهانه روز روابط عمومی و ارتباطات روابط عمومی ها باید خواستهها و نیازهای مردم را با دستگاهها در میان بگذارند
مدیر شبكه رادیویی ایران در این یادداشت اشاره می كند كه روابط عمومیها باید ارتباط و درك متقابل خود را نسبت به رسانه افزایش دهند و با ادبیاتی حرفهای و تعاملی با رسانهها سخن بگویند
به گزارش شبكه رادیویی ایران، دكتر محمد جعفر محمدزاذه به مناسبت 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات در یادداشتی نوشت:
در نامه پنجاه و یكم امیرالمومنین علی علیهالسلام در كتاب شریف نهج البلاغه آمده است كه: "بدانید در اموری كه میخواهم تصمیمگیری كنم باید شما را مشاركت بدهم و از شما نظر بخواهم" با درس گرفتن از این كلام هدایتگر و نورانیِ امیر مومنان علیعلیه السلام و به عنوان عضوی از این خانواده بزرگ باید عرض میكنم كه: علاوه بر تغییر نگاه دستگاهها به روابط عمومی، روابط عمومیها نیز باید نوع نگاه خود به حوزه فعالیتشان را تغییر دهند؛
روابط عمومیها نباید فقط به مردم بگویند كه دستگاهها چه میكنند، بلكه باید خواستهها و نیازهای مردم را نیز با دستگاهها در میان بگذارند؛ برای خدمت بی منت به مردم باید از روابط عمومیها بخواهیم كه در هر یك از دستگاههایی كه در آن فعالیت میكنند محیط بیرونی را تفسیر و بازخورد عملكرد دستگاه متبوع خود را بی كم و كاست به مدیران ارائه كنند، چرا كه روابط عمومیها كانالهای ارتباط دوسویهاند و بیش از قالب تكگویی به ابزار گفتگو و هم سخنی نیاز دارند، علاوه بر این روابط عمومیها باید ارتباط و درك متقابل خود را نسبت به رسانه افزایش دهند و با ادبیاتی حرفهای و تعاملی با رسانهها سخن بگویند از حریم و حیثیت فرهنگی خبرنگاران دفاع كنند و در فضای شفاف میان دستگاه متبوع خود و رسانهها به اعتمادسازی بپردازند و اطمینان مردم به خود را كه از بالاترین سرمایه های آنهاست پاس دارند و قدر بدانند.
این روز را به همه تلاشگران روابط عمومی و ارتباطات تبریك میگویم.