نقش اقلیتهای دینی در توسعه آموزش علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ گفت: اقلیتهای مذهبی در آغاز از سوی رومیان و اشكانیان در معرض آسیب بودند به مرور زمان و با تغییر در روند مذهب این آسیبها كمتر شد و استقبال مردمی از مسیحیت افزایش یافت. >5 روز پیش
فلسفه و اندیشه متعلق به همه كشورهاست علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ در گنجشایگان گفت: در برخی كشورها این نوع اندیشهها از میان نرفته اما در سرزمینی نظیر ایران بخش عمده آن به دلیل تحولات ایجاد شده از بین رفته است. >18 روز پیش
راستی و درستی آیین ایرانیان دوره باستان علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ در برنامه گنجشایگان میگوید:در ایرانیان باستان آموزش را امری مهم بود و همه اقشار جامعه بر اساس ارزش و آرمانهای شكل گرفته در جامعه آریایی، زندگی خود را پیش میبردند. >23 روز پیش
تمدن و آموزش در ایران باستان به گفته علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ؛ پیش از پیدایش خط، ایرانیان باستان از طریق ادبیات شفاهی فرایندذهنی اندیشههای خود را به یكدیگر منتقل میكردند. >25 روز پیش
تولیدكاغذ از دستاوردهای تمدنی است علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ در برنامه گنجشایگان گفت: تاریخ گستردگی خطوط و تنوع ادبیات نوشتاری در دوره ساسانی آموزش را متنوع كرد. >30 روز پیش
آموزش در ایران دوره اسلام علی طهرانبند پژوهشگرتاریخ میگوید: از آنجا كه دین اسلام به آموزش و سواد و دانش تاكید فراوانی داشته است، مسلمانان از مجموعه دستاوردهای تمدنهای ایران باستان و روم استفاده كردند. >2 ماه پیش
ایرانیان در حوزه اداری خلاق و مبتكر بودند علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ در برنامه گنج شایگان گفت: گوناگونی طبقات اجتماعی وظایفی را بر دوش آموزگاران؛ برای مدیریت اداره كشور گذاشت. >2 ماه پیش
روایتگری شیوهای غیررسمی برای آموزش كودكان علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر تاریخ در برنامه گنجشایگان گفت: در آموزشهای غیررسمی خانواده به عنوان نهاد آموزشی نقش مهمی را ایفا میكرد. >2 ماه پیش
تجارت و اقتصاد در تعاملات ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: بخشی از قوانین اخذ شده در دوره هخامنشیان ناشی از تاثیر ایرانیان با دیگر كشورها بوده است. >5 ماه پیش
افسانهها در ساختار آموزشی ایرانباستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر میگوید:در دوران باستان آموزگاران با بهرهگیری از افسانهها مفاهیمی چون عشق ،ورزش، راستی و درستی، جامعهشناسی را به دانشآموزان منتفل میكردند. >5 ماه پیش
مادران راستی را به كودكان آموزش میدادند علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنجشایگان گفت: جامعه آریایی دوران ایران باستان برای آموزش دختران و پسران 7 سال به بالا شیوه متفاوتی را در پیش میگیرد. >5 ماه پیش
بعد اجتماعی زنان در عصر شكار جایگاه ویژه دارد علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنجشایگان گفت: انسان به تبع استفاده از صنایع مختلف نظیر آتش ابزارهای بیشتری را برای شكار ایجاد میكند و موفقیتهایی را نیز به دست میآورد. >6 ماه پیش
آموزش و پرورش در ایران باستان علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر سازمان آموزش و پرورش گفت: دوران ایران باستان یكسان نبوده و بر حسب زمان و مكان و موقعیتهای ایجاد شده توسط حاكمیتها دچار تغییر شده است. >7 ماه پیش
مبنای آموزش در دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخ معاصر در برنامه گنج شایگان گفت: در دوره اسلام آموزش بر مبنای اخلاق اسلامی بوده كه احادیث نبوی و قرآن الگوهای مناسب تربیتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد. >7 ماه پیش
جایگاه آموزش و علم در ایران علی طهرانبد كارشناس و پژوهشگر معاصر گفت: بخش عمدهای از مبانی ساختار و سازمان آموزشی در دوره اسلامی وابسته به سازماندهی آموزش دوره باستان است. >8 ماه پیش
ایرانیها به آموزش و پرورش تمركز ویژه داشتهاند علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر معاصر گفت: حركتی كه ایرانیها پس از هجمههای سهمگین تاریخی انجام دادهاند؛خود نوعی احیای فرهنگی و تمدنی است. >8 ماه پیش
گنجشایگان از ویژگیهای اسب درهشوری گفت گودرز هوشمند تاریخدان در این باره میگوید: قشقاییان در جبههها اگر این اسبها را نداشتند پیروزی چندانی را به دست نمیآورند. >8 ماه پیش
ساختار آموزشی ایران در دوره اسلامی علی طهرانبند پژوهشگر تاریخمعاصر در این باره میگوید: ایرانیان در دوره ایران باستان دارای ساختار آموزشی مناسبی بوده است؛ از دوره ورود اسلام آموزش شكل گستردهتری به خود میگیرد. >9 ماه پیش
فلات ایران به لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد علی طهرانبند كارشناس تاریخ معاصر می گوید: وجود رشتهكوههای زاگرس، البرز و سلیمان، فضای محصوری را برای اجتماعات انسانی فراهم كرده است. >9 ماه پیش
اوستا كهنترین متون دینی ایران علی طهرانبند كارشناس و پژوهشگر گفت: نگرش خاص ایرانیان باستان را میتوان بخشی از كتاب اوستا (وندیداد، یسنا، گاتها و یسنا) مشاهده كرد. >11 ماه پیش