سودای تو زبان شعر بسیار قدیمی دارد

سودای تو زبان شعر بسیار قدیمی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد ادبی گفت: مصرع اول بیت نخست ترانه سودای تو وزن خوبی ندارد و ترانه‌سرا با كشیدن كلمه نشستی سعی كرده این مشكل دیده نشود.

>8 ماه پیش
باب‌دلمی روی میز نقدآهنگ

باب‌دلمی روی میز نقدآهنگ

خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه باغ‌هنر گفت: باب‌دلمی اثری با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی و ترانه‌ای از پدارم پاریزی است.

>10 ماه پیش
موسیقی كلام زیبایی خاصی به غزل داده است

موسیقی كلام زیبایی خاصی به غزل داده است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: مست عشق آهنگی با صدای علیرضا قربانی؛ اشعاری از مولانا و آهنگسازی حسام ناصری است.

>1 سال پیش
«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است

«ایران ما» از زبان مردم استادانه استفاده كرده است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد معتقد است؛ شاعر این ترانه اگر می گفت «می تونیم به آسمون پل بزنیم رو سر ستاره ها گل بزنیم» استفاده ‌می‌كرد؛ شعر صورت زیباتری پیدا می كرد.

>1 سال پیش
خواننده «جاده یك‌طرفه» صدایی شبیه احسان خواجه امیری دارد

خواننده «جاده یك‌طرفه» صدایی شبیه احسان خواجه امیری دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در بخش اول استفاده از اصطلاح رایج نگاتو بردار ازم؛ حرفی نمونده دیگه و استفاده درست و مناسب از واژه های تضاد بین نباید بگی و داره میگه از نقاظ قوت این ترانه است.

>1 سال پیش
«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد

«وقتشه» ملودی سطح پایینی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد در برنامه نقد آهنگ در نقد ترانه این اثر گفت: كلمات به كار برده شده در بند‌اول ترانه «وقتشه» بیشتر اصطلاحات زبان مردمی است كه ترانه سرا به خوبی برای شروع ترانه از آن استفاده كرده است.

>2 سال پیش
یلدا؛ بسیار مردم پسند است

یلدا؛ بسیار مردم پسند است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «یلدا» در عین سادگی چندان به ساحت اندیشه و تخیل نزدیك نشده و از آنها بهره نبرده است.

>2 سال پیش
یكدستی در ترانه رعایت نشده است

یكدستی در ترانه رعایت نشده است

مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: ملودی و شعر پرسه امتداد كارهای پیشین این خواننده است و كلمات در این ترانه واضح شنیده نمی شود.

>2 سال پیش
«خاطره سازها» تنظیم و آهنگسازی چندان خوبی ندارد

«خاطره سازها» تنظیم و آهنگسازی چندان خوبی ندارد

حسن مهدی اعتباری خواننده؛ آهنگساز و معلم آواز گفت: قطعه موسیقی «خاطره سازها» سطح كار بالایی ندارد و خوانندگان این اثر نیز تسلطی بر كار ندارند.

>2 سال پیش
مخاطب می تواند با ترانه «هزار كار نكرده هزار كاش و اگر» همذات پنداری كند

مخاطب می تواند با ترانه «هزار كار نكرده هزار كاش و اگر» همذات پنداری كند

حسن مهدی اعتباری آهنگساز گفت: آهنگساز این ترانه اگر با تجربه بود می توانست با بهره گیری مناسب از این قالب شعری، كسانی كه آوازهای ایرانی را گوشش نمی كنند به شنیدن اثر ترغیب كند

>2 سال پیش
در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است

در بیت اول «اگه تو نبودی» خواننده دقتی در فن بیان نداشته است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تكرار كلمه اگه تو نبودی در سه بیت اول پویایی را از ترانه سرا گرفته و فضای شعر را در همان تصویر خیال اگه تو نبودی محدود كرده است.

>2 سال پیش
دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند

دو كلمه شعری و شاعری ارتباط موسیقیایی كلامی باهم ندارند

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به غیر از دو واژه، شعری و شاعری؛ شاعر قطعه معراج در بیت اول از كلمات درست و خوبی استفاده كرده است.

>2 سال پیش
استفاده از ضمیرهای مختلف در یك بیت به زیبایی كار لطمه زده است

استفاده از ضمیرهای مختلف در یك بیت به زیبایی كار لطمه زده است

«حسن مهدی اعتباری» مدرس آواز ایرانی گفت: مصرع آخر بیت اول ترانه با تحریر بسیار زیبایی اجرا شده، همچنین در بیت سوم كلمه«حوالی» و «یك باره خالی» تحریر خوبی داشته است.

>2 سال پیش
در صدای امیر تاجیك یكرنگی وجود دارد

در صدای امیر تاجیك یكرنگی وجود دارد

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد ادبی گفت: تشبیه آدم ها به معما با توجه به پیچیدگی های شخصیت انسان تصویر موفق و رسایی است و در پس از این تصویر اندیشه عمیقی در عین سادگی نهفته است.

>2 سال پیش
در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است

در قطعه «سقف» سازهای زهی و پیانو به هدف آهنگ نزدیك است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد در نقد ترانه «سقف» گفت: به نظر می رسد شاعر در بیت دوم با توجه به كلماتی كه به كار برده است می خواهد معشوق را كم ارزش جلوه دهد.

>2 سال پیش
در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است

در موسیقی با كلام «ترانه» موضوع مهمی است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «با تو قشنگه» در بند اول شروع قوی ندارد و جمله تو رو من دارم نیازت نیز در رساندن مفهوم به تو نیاز دارم دچار گریز از رعایت قوانین دستور زبان فارسی شده است.

>2 سال پیش
در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند

در «هوا تو دارم ای عشق» تكرار برخی واژگان مخاطب را خسته می كند

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: در شروع ترانه «هواتو دارم ای عشق» عدم تسلط ترانه سرا به مضمون ها، مفاهیم و همنشینی واژگان به طرز واضحی آشكار است.

>2 سال پیش
 ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد

ترانه خداحافظ مطلع خوبی دارد

مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: هدف، تولید قطعه ای غمگین با گلایه از عشق و معشوق بوده است؛ صدای خواننده آنقدر كامل و تاثیرگذار است كه در هر ملودی شنیده می شود.

>2 سال پیش
شاعر ترانه جاذبه از كلمات ساده و دم دسنی استفاده كرده است

شاعر ترانه جاذبه از كلمات ساده و دم دسنی استفاده كرده است

خلیل شفیعی گفت: دو بیت آغازین ترانه «جاذبه» به لحاظ مفهوم، موسیقی و اندیشه و احساس حرف خاصی برای گفتن ندارد.

>2 سال پیش
«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی

«مهر علی و زهرا» قطعه ای در دستگاه نوای ایرانی

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: «مهر علی و زهرا» به دلیل سادگی، وجود تصاویر و دلنشین بودن جزو ترانه های خوب است.

>2 سال پیش
«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد

«من باید می رفتم» ترانه موفقی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه «من باید می رفتم» با استفاده از آرایه های بی رنگ و زبان عامیانه و مردمی و زبان روز توانسته در یك فضای ساده یك اثر خوب را رقم بزند.

>2 سال پیش
در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد

در قطعه موسیقی «دست بردار» كشف و شهود چندانی صورت نمی گیرد

مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: كمترین انتظار شنونده و مخاطب از یك قطعه موسیقیایی، شنیدن اثری است كه ترانه آن ماندگار است.

>2 سال پیش
گرشا رضایی صدای پخته ای دارد

گرشا رضایی صدای پخته ای دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقدگفت: ترانه سرا این قطعه با خلاقیت خود میان بركه دور افتاده در دل یك بیشه و ماهی ارتباط ایجاد كرده و روایتی را رقم زده، این روایت تا پایان قطعه همراه ترانه است.

>2 سال پیش
شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است

شعر بهار بهار از ته اعماق قلب سراینده بیرون آمده است

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: شعر و ترانه «بهار بهار» دارای مطلع خوب، تركیبات و تصویرهای خیال متعدد است.

>2 سال پیش
محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است

محمد مهدی اعتباری: موسیقی و آهنگسازی و تنظیم قطعه رفیق تكراری است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: تركیب های اضافی بند اول شعر رفیق عناصر خیال زیبایی دارد.

>2 سال پیش
استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است

استفاده از سه تار در میانه آهنگ «پریزاد» فضا را تلفیقی تر كرده است

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ شعری كه برای این قطعه استفاده شده منتخبی از یك غزل است.

>2 سال پیش
آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است

آهنگساز «مدارا» در انتخاب دستگاه، گزینش درستی داشته است

مجید صالحی شاعر و منتقد گفت: در ترانه «مدارا»، رعایت قافیه های درونی و استفاده درست از قافیه ها نیز سبب شیرین كلام شده است.

>2 سال پیش
در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود

در ترانه «شب دریا» تصویر خیالی خاصی دیده نمی شود

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت:در بند اول متن ترانه شب دریا موسیقی درونی حرف شین در كلمات عشق، نمیشه، قشنگی و نوشت، به خوبی به كار رفته است. این موسیقی درونی در بند بعدی متن ترانه در واژگانی چون بهش و بهشت ادامه می یابد.

>2 سال پیش
ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است

ترانه «مثل آبی عشق» ترانه سالمی است

مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: محمدرضا چراغعلی در تنظیم سازهای زنده و دیجیتال هنرمند بسیار توانمند است و اهنگسازی او بوی موسیقی درست را میدهد

>2 سال پیش
در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است

در تك آهنگ «كجای این شهری» هدف تولید اثری ملودی محور بوده است

در اثر «كجای این شهری» ترانه بر اساس ملودی ساخته شده و آن اتفاقی كه باید در ترانه رخ دهد، روی نداده است.

>2 سال پیش
ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است

ترانه «پناه آخر» شاید بر اساس ملودی نوشته شده است

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بخش اول ترانه «پناه آخر» به جز تشخیص زیبای «كوچه می میرد»، اتفاق شاعرانه خاصی رخ نداده است.

>2 سال پیش
مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است

مازیار یكی از پرتكنیك ترین خواننده های پاپ ایران است

محمد مهدی اعتباری خواننده و معلم آواز گفت: مازیار جزو خوانندگان خوب ایرانی كه صدای باریتن دارد اینكه مردم ایران صداهایی كه اوج دارند را می پسندند یك فرهنگ اشتباه است.

>2 سال پیش
فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ

فرش قرمز اثری عاشقانه و غمگین با صدای فرزاد فرخ

مرتضی لطفی خواننده، آهنگساز و معلم آواز گفت: خواننده اگر بخواهد اثر جدیدش را به سبك و سیاق قطعه قبلی خود منتشر كند نیاز است كه تغییری را در عوامل و سازنده كار به وجود نیاورد در اثر «فرش قرمز» سازندگان به طور كل تغییر یافته اند.

>2 سال پیش
«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد

«شبانگاهان» فضایی عارفانه و نیایشی دارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: شاعر تصنیف شبانگاهان در انتقال حس عارفانه و نیایشی بسیار خوب عمل كرده است.

>2 سال پیش
«مجید صالحی» شاعر و منتقد: ترانه «مسری» برای شنونده نوعی سردرگمی به وجود می آورد

«مجید صالحی» شاعر و منتقد: ترانه «مسری» برای شنونده نوعی سردرگمی به وجود می آورد

وحید طاهر خانی كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: قطعه موسیقی «مسری» به نسبت زمان تولیدش میكس قابل قبولی دارد.

>2 سال پیش
رضا فانی آهنگساز: تك آهنگ «باور نمی كنی»، خیلی تكنیكال (حرفه ای) نیست

رضا فانی آهنگساز: تك آهنگ «باور نمی كنی»، خیلی تكنیكال (حرفه ای) نیست

«مجید صالحی» شاعر و منتقد گفت: به نظر می رسد؛ ترانه «باور نمی كنی» روی آهنگ كار نوشته شده، وزن شعر در بخش های این ترانه تغییر می یابد.

>2 سال پیش
ترانه «سلام آخر» هیچگونه ضعف ادبی ندارد

ترانه «سلام آخر» هیچگونه ضعف ادبی ندارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد «سلام آخر» با 20 تركیب و ایماژ خلاقانه به همراه مضمون های دلنشین، واژه آرایی های لطیف، تناسب های ادبی ماهرانه و فضاسازی موفق نمونه بسیار موفق و منحصر به فرد در ترانه های معاصر است.

>3 سال پیش
ملودی به فیلم های انیمشینی نزدیك است

ملودی به فیلم های انیمشینی نزدیك است

«مرتضی غلامی» آهنگساز و معلم آواز گفت: «فانوس دریایی» فراز و فرود زیادی ندارد و قطعه سختی برای خواندن نیست.

>3 سال پیش
واژه ها در ترانه «پیراهن بی تاب» تا پایان غزل پیوستگی خوبی دارند

واژه ها در ترانه «پیراهن بی تاب» تا پایان غزل پیوستگی خوبی دارند

مرتضی لطفی خواننده و معلم آواز گفت: در آهنگسازی، ملودی سوار شعر نشده و تلفیق ها به خوبی درنیامده است و شعر بر روی اكوردهایی ساده و تكراری به شكلی رندم خوانده شده است.

>3 سال پیش
خلق «ماه من» از شعر استاد محمد علی بهمنی آغاز می گردد

خلق «ماه من» از شعر استاد محمد علی بهمنی آغاز می گردد

علیرضا امینی پژوهشگر حوزه موسیقی گفت: در موسیقی اثر «ماه من» ردپایی از آهنگسازان قدیمی شنیده می شود.

>3 سال پیش
«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان

«زمستون» و «گذشته» دو ترانه متفاوت با آهنگی یكسان

«مرتضی غلامی» كارشناس تركیب و نهایی سازی صدا گفت: در حالیكه در ترانه «زمستون»، صنایع ادبی و دستور زبان ها به خوبی رعایت شده؛ قطعه «گذشته» ایرادات دستوری دارد و قافیه ها اصلا در آن رعایت نشده است.

>3 سال پیش
مرتضی غلامی «فیروزه» تنظیم خوبی نداشته است

مرتضی غلامی «فیروزه» تنظیم خوبی نداشته است

«خلیل شفیعی» شاعر و منتقد گفت: در بند اول این ترانه؛ تكرار كلمه «نگام میكنی» و «نكات می كنم» و استفاده نابجا از واژه «واو»؛ به زیبایی كار، چینش كلمات و موسیقی لطمه وارد كرده است.

>3 سال پیش
رضا فانی معلم آواز:ملودی عصر پاییزی اجازه قدرت نمایی را از خواننده گرفته است

رضا فانی معلم آواز:ملودی عصر پاییزی اجازه قدرت نمایی را از خواننده گرفته است

«علیرضا امینی» پژوهشگر موسیقی گفت: قطعه «عصر پاییزی» حتی اگر به نظر كارشناسان ایراد آهنگسازی داشته باشد اما توانسته رضایت مخاطب جوان خود را با خود همراه سازد.

>3 سال پیش
مخاطب ادبیات موجود در ترانه «دیوانه من» را می پذیرد

مخاطب ادبیات موجود در ترانه «دیوانه من» را می پذیرد

«علیرضا امینی» كارشناس و پژوهشگر موسیقی گفت: صدا و اجرای «فریدون فروغی» به همراه بیان ساده این ترانه و تخصصی كه «تورج شعبانخانی» در خلق و ساخت ملودی ها داشته؛ توانسته در پرورش احساس مخاطب بسیار دقیق و آرام عمل كند.

>3 سال پیش
در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است

در ترانه «گل» نام اثر به اشتباه استفاده شده است

مجید صالحی شاعر و ترانه سرا گفت: ترانه «گل» روی ملودی نوشته شده و در هیچ یك از مصرع ها و ابیات وزن كار درست رعایت نگردیده است.

>3 سال پیش
ترانه لامینور قالب مشخصی ندارد

ترانه لامینور قالب مشخصی ندارد

خلیل شفیعی شاعر و منتقد گفت: ترانه سرا قطعه «لامینور» برای هر بند شیوه متفاوتی را به كار برده است، شیوه ای كه از هیچ منطق هماهنگی پیروی نمی كند.

>3 سال پیش
در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود

در ترانه های امروزی رعایت دستور زبان شعری جدی گرفته نمی شود

مجیدصالحی گفت: مهرزاد امیرخانی ترانه سرای اثر «كاش می شد» خیلی از كلمات را با رندی كامل آورده است.

>3 سال پیش
ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد

ترانه «بی گناه» را قابلیت تعمیم به نمونه احساسی مشابه را دارد

اسماعیل امینی شاعر و منتقد گفت: ترانه «بی گناه» به لحاظ وزن و زبان از تنوع خوبی بهره مند است و با موسیقی اثر نیز تطبیقی خوبی دارد.

>3 سال پیش