یادداشت مدیر شبكه رادیویی ایران به بهانه روز روابط عمومی و ارتباطات روابط عمومی ها باید خواسته‌ها و نیازهای مردم را با دستگاه‌ها در میان بگذارند

مدیر شبکه رادیویی ایران در این یادداشت اشاره می کند که روابط عمومی‌ها باید ارتباط و درک متقابل خود را نسبت به رسانه افزایش دهند و با ادبیاتی حرفه‌ای و تعاملی با رسانه‌ها سخن بگویند

1399/02/27
|
12:14

به گزارش شبکه رادیویی ایران، دکتر محمد جعفر محمدزاذه به مناسبت 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات در یادداشتی نوشت:
در نامه پنجاه و یکم امیرالمومنین علی علیه‌السلام در کتاب شریف نهج البلاغه آمده است که: "بدانید در اموری که می‌خواهم تصمیم‌گیری کنم باید شما را مشارکت بدهم و از شما نظر بخواهم" با درس گرفتن از این کلام هدایت‌گر و نورانیِ امیر مومنان علی‌علیه السلام و به عنوان عضوی از این خانواده بزرگ باید عرض می‌کنم که: علاوه بر تغییر نگاه دستگاه‌ها به روابط عمومی، روابط عمومی‌ها نیز باید نوع نگاه خود به حوزه فعالیت‌شان را تغییر دهند؛
روابط عمومی‌ها نباید فقط به مردم بگویند که دستگاه‌ها چه می‌کنند، بلکه باید خواسته‌ها و نیازهای مردم را نیز با دستگاه‌ها در میان بگذارند؛ برای خدمت بی منت به مردم باید از روابط عمومی‌ها بخواهیم که در هر یک از دستگاههایی که در آن فعالیت می‌کنند محیط بیرونی را تفسیر و بازخورد عملکرد دستگاه متبوع خود را بی کم و کاست به مدیران ارائه کنند، چرا که روابط عمومی‌ها کانال‌های ارتباط دوسویه‌اند و بیش از قالب تک‌گویی به ابزار گفتگو و هم سخنی نیاز دارند، علاوه بر این روابط عمومی‌ها باید ارتباط و درک متقابل خود را نسبت به رسانه افزایش دهند و با ادبیاتی حرفه‌ای و تعاملی با رسانه‌ها سخن بگویند از حریم و حیثیت فرهنگی خبرنگاران دفاع کنند و در فضای شفاف میان دستگاه متبوع خود و رسانه‌ها به اعتمادسازی بپردازند و اطمینان مردم به خود را که از بالاترین سرمایه های آنهاست پاس دارند و قدر بدانند‌.
این روز را به همه تلاشگران روابط عمومی و ارتباطات تبریک می‌گویم.

دسترسی سریع